نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: امروز کشور ما در شرایطی قرار دارد که به طور معمول در هیچ بعدی از ابعاد قابل اداره کردن نیست و تنها راه چاره، کار جهادی و شبانه‌روزی است.

 کشور بدون کار جهادی اداره نمی‌شود

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله سیداحمد علم‌الهدی  در مراسم تجلیل از جهادگران سلامت قرارگاه عملیاتی مردمی شهید سلیمانی در خراسان رضوی که در محل تالار ابن سینا در مشهد برگزار شد، افزود: موفقیت جهادگران در عرصه سلامت در راستای کنترل بیماری کرونا برای مدیران استان و کشور بسیار قابل تامل و یک تجربه گرانسنگ است که باید از آن در موارد بروز بحرانها استفاده شود.

وی افزود: همه دیدیم وقتی که انگیزه در انجام کاری خدایی باشد تاثیر و برکت فراوانی با خود به همراه دارد و بزرگترین خاصیت عملکرد جهادگران سلامت احیای نفس بود که هیچ قیمتی برای آن نمی توان تعیین کرد، این جهادگران با تلاش و ایثار بی منت خود و فقط در راه خدا جان انسانهای زیادی را نجات بخشیدند، مسوولان قدر این جهادگران جوان را بدانند عملکرد آنها در کنترل این بحران، سرمایه گران قیمتی است که در هیچ کشوری به جز کشور ما موجود نیست، باید زمینه ای فراهم شود که از این سرمایه ها حداکثر استفاده به عمل بیاید و منظور رهبری هم در جوانگرایی همین است، البته تجربه نیز بسیار مهم است و هنر مدیر باید این باشد که با جوانگرایی و کار جهادی، تجربه را نیز تلفیق کند.

امام جمعه مشهد افزود: در بحران کنترل کرونا بار اصلی بر دوش دانشگاه علوم پزشکی استان بود که جا دارد در این مراسم از زحمات رییس قبلی این دانشگاه و همه مسوولان و دست اندرکاران بهداشت و درمان استان و نیز عزیزان جهادی که در حوزه عملیات این فعالیت های چشمگیر را به جا آوردند و توانستند در زمانی محدود با نیت خالص خدایی، حجم عظیمی از کارها را به عهده بگیرند تشکر کنیم.

علم الهدی گفت: به برکت وجود امام هشتم (ع) طرح مسجد سنگر سلامت به همت جامعه بسیج پزشکی و تلاش بسیجیان از خراسان رضوی کلید خورد و در کشور با نام شهید بزرگوار سردار سلیمانی گسترش یافت و باعث برکات و خیرات بسیاری شد که جا دارد از همه دست اندرکاران آن تقدیر شود.

استانداری خراسان رضوی افتخارآمیز است

استاندار خراسان رضوی نیز در این آیین گفت: ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس پخته و آبدیده شد که این فرهنگ استفاده از تجارب آن دوران هم اکنون نیز ادامه دارد و این تجارب موقعی راهگشا می شود که بتوانیم تهدیدها را تبدیل به فرصت کنیم.

یعقوبعلی نظری با تشکر از دست اندرکاران اجرای طرح عملیاتی شهید سلیمانی افزود: در اجرای این طرح تجربیات بسیار گرانبهایی به دست آوردیم که در بحرانهای مختلف قابل استفاده است، امروز در اولویت اولی که رهبری برای کشور تعیین کرده اند مقابله با این ویروس است، سلامت و امنیت ۲ زیرساخت اصلی کشور است که باید به آن توجه شود و اولویت مهم دیگر رفع گرفتاری های معیشتی و اقتصادی مردم است که باید از طرف همه مسوولان و دست اندرکاران مورد توجه قرار بگیرد.

وی افزود: اینکه از طرف دولت به عنوان استاندار خراسان رضوی انتخاب شده ام باعث افتخار است، اگرچه هنوز مسوولیت سپاه را نیز عهده دار هستم.

وی تاکید کرد: اگر با نگاه استفاده از تجارب در بزنگاه ها و بحرانها عمل کنیم، توفیقات فراوانی به دست خواهیم آورد و از مجموعه دانشگاه علوم پزشکی که زحمت اصلی کنترل بحران کرونا را بر عهده داشته است و دکتر محمدحسین بحرینی، رییس قبلی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و کادر بهداشت و درمان و نیروهای بسیجی و ظرفیت های مردمی که در این طرح با اتحاد و همدلی کار کردند و خیرات و ثمرات فراوانی را به جامعه هدیه کردند، سپاسگزاری می کنیم.

مسوول بسیج جامعه پزشکی سپاه امام رضا (ع) نیز در این مراسم گفت: در طرح موفق شهید سلیمانی شاهد رشد موفقیت آمیز، هم افزایی و همکاری همه اقشار بودیم، این طرح به راستی دوره ای فشرده در استفاده حداکثری از ظرفیت های مردمی در هنگامه بحرانها بود.

دکتر محسن ذاکریان افزود: در موج پنجم در مدت دو ماه ۳۳۰ نفر از نیروهای بسیجی در بیش از ۶۰ مسجد حاشیه شهر برای ارائه خدمات شبانه روزی مستقر شدند و روزانه تا بیش از ۲۰ هزار پذیرش سرپایی انجام شد و تمام مسافران بین المللی در دهه آخر صفر تست کرونا شدند، در اجرای طرح شهید سلیمانی از ظرفیت پزشکان، دانشجویان، طلاب و دانش آموزان بسیجی در همه مراکز مهم درمانی به نحو احسن استفاده شد، روزانه تا ۶۰ تن سیب برای توزیع بین بیماران آبگیری شد، ۳۰۰ نیروی همیار در مرکز درمانی مستقر شدند و ۷۰۰ دانشجوی بسیجی نیز در طرح واکسیناسیون با دانشگاه علوم پزشکی همکاری داشتند.

در پایان این مراسم از ۱۳۰ نفر از جهادگران سلامت استان خراسان رضوی تجلیل شد.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.