با ورود دادستان شهرستان فریمان به پشت پرده انتقال دو محموله عظیم قیر به یکی از شهرهای اقماری فریمان، راز تاراج بیت‌المال در شهرداری آن شهر کشف شد.

ردزنی اختلاس قیری

خرید قیر از حساب بیت‌المال به کام شهردار!

در پی واصل شدن چندین مورد گزارش از وجود حاشیه‌های ایجاد شده حین خرید دو محموله قیر توسط شهرداری یکی از شهرهای اقماری فریمان به دادستانی شهرستان فریمان، قاضی مهدی حقدادی موضوع را برای انجام تحقیقات و کشف حقیقت به ضابطان خاص قضایی واگذار کرد تا تمامی ابعاد ماجرا را مورد تحقیق و بررسی قرار داده و نتیجه کار را با قید فوریت اعلام کنند. ضابطان هم برای اجرای دستور دادستان شهر فریمان با تشکیل تیم ویژه‌ای وارد عمل شده تا رد محموله‌های قیر خریداری شده را بزنند.

این ماجرا چندین روز زمان برد و در نهایت باچیده‌شدن مستندات کنار هم پرده از وجود سوءجریان و دست‌درازی برخی مسئولان پیشین شهرداری این شهر به بیت‌المال برداشت و مشخص شد افراد دخیل در ماجرا برای به جیب زدن بیش از ۱۷۰ میلیون تومان پول، نقشه شیادانه‌ای را طرح‌ریزی و اجرا کرده‌اند.

در این ماجرا، ابتدا آن‌ها اقدام به سفارش خرید دو تانکر قیر از شهر اصفهان (سازمان همیاری شهرداری‌ها) می‌کنند و قرار می‌شود محموله‌ها که حدود ۴۷ تن وزن آن‌ها می‌شد، پس از طی شدن مراحل قانونی و پرداخت هزینه به سمت این شهر حرکت کنند.

اما در این میان یک تانکر که قرار بود پول آن به جیب افراد خیانتکار برود در تیر سال جاری اصفهان را به سمت شهر مربوط ترک می‌کند که از مسیر اصلی خارج می‌شود و با دخالت شهردار وقت این شهر هرگز به شهرداری تحویل نمی‌شود.

تهاتر، کلکی برای بالا کشیدن ۱۷۰ میلیون

ازسوی دیگر برای آنکه همه چیز عادی جلوه داده شود افراد دخیل در ماجرا دست به سندسازی می‌برند و برای هرتن قیر خریداری شده که آن زمان ارزشی در حدود ۷ میلیون تومان داشت، فاکتوری با قیمت ۱۱.۵میلیون تومانی رد می‌کنند تا همه‌چیز آن‌گونه که می‌خواهند پیش برود.

وقتی مأموران رد تانکر قیر ناپدید شده را می‌زنند معلوم می‌شود محموله‌ای که در سوم مرداد سال جاری بارگیری شده، تحویل یکی از پیمانکاران شهرداری آن شهر شده است.

این فرد هم به سرعت مورد تحقیق قرار می‌گیرد و پازل پیگیری‌ها کامل‌تر می‌شود. در ادامه وقتی پیمانکار همه چیز را لو رفته دید برای انحراف مأموران از مسیر پیگیری در ادعایی مضحک مدعی می‌شود شهردار وقت محموله قیر را در ازای پرداخت هزینه حمل تانکر دیگر با او تهاتر کرده است!

این ادعا در حالی مطرح می‌شد که واکاوی‌های صورت گرفته نشان می‌داد هزینه حمل یک تانکر قیر با حجم مشخص از مبدأ اصفهان به این شهر در حوزه شهرستان فریمان در حدود ۱۵ میلیون تومان هزینه دارد و این درحالی است که ارزش محموله تحویل داده شده به پیمانکار شهرداری شهر موردنظر با عنوان تهاتر در زمان خریداری شده رقمی در حدود ۱۷۰ میلیون تومان برای شهرداری این شهر هزینه داشته است.

احتمال گسترش دامنه تخلفات شهردار وجود دارد

با لو رفتن دیگر زوایای مخفی کار، جمع‌بندی مستندات جمع‌آوری‌شده صورت گرفت و برای انجام دیگر اقدام‌های قضایی در اختیار دادستان شهرستان فریمان قرار گرفت.

حال با استخراج ادله غیرقابل انکار قضایی، این احتمال می‌رود عمق سوء‌جریان‌های صورت گرفته توسط مسئولان وقت شهرداری این شهر بیشتر از این‌ها باشد و دامنه آن فراتر از موارد ذکرشده را دربر بگیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.