گوشت مرغ کشتار روز در بازار خراسان شمالی کمیاب و سبب گلایه مردم شده است بطوریکه مرغ توزیعی در فروشگاه های سطح شهرهای استان پس از یک ساعت تمام می شود.

گوشت مرغ در بازار خراسان شمالی کمیاب شد

به گزارش قدس آنلاین، رییس اتحادیه صنف لبینات، قصابان و مرغ فروشان بجنورد گفت: در ۲ هفته اخیر شاهد کمبود مرغ در بازار مرکز استان بودیم که این کمبود در روزهای اخیر بیشتر شده است.

حسین قاسم زاده اظهار داشت: نیاز شهر بجنورد به گوشت مرغ روزانه ۲۵ تن است اما اکنون تنها ۱۰ تا ۱۵ تن از این محصول برای بجنورد تامین و در شهر توزیع می شود.

رییس اتحادیه صنف لبینات، قصابان و مرغ فروشان بجنورد افزود: کمبود گوشت مرغ سبب شده تا مردم در ساعات اولیه صبح با یخچال خالی واحدهای مرغ فروشی روبه رو شوند.

قاسم زاده گفت: در مکاتبه با جهادکشاورزی استان، مشکل کمبود گوشت مرغ منعکس شده است، البته این سازمان اعلام کرده است که نیاز شهر بجنورد به این محصول روزانه ۱۷ تن است، به هر حال اکنون همین میزان هم تامین نشده است.

وی افزود: با فروکش کردن کرونا و از سرگیری فعالیت تالارها و رستوران ها تقاضا برای گوشت مرغ افزایش یافته و میزان مصرف بالا رفته است از این رو با کمبود این محصول در بازار روبه رو هستیم.

رییس اتحادیه صنف لبینات، قصابان و مرغ فروشان بجنورد خاطرنشان کرد: اکنون گوشت مرغ کشتار روز به ازای هر کیلوگرم از این محصول ۲۵۹ هزار ریال عرضه می شود.

هم اکنون طبق آمار سرانه مصرف گوشت مرغ در استان خراسان شمالی حدود ۳۴ کیلوگرم است که نسبت به یک دهه گذشته به دلیل گرانی قیمت گوشت قرمز، مصرف مرغ در این استان تا دو برابر افزایش یافت.

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است.  

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.