علی نصیریان در پیامی به سی و سومین جشنواره تئاتر استان‌های کشور آورده است: جشنواره تئاتر استان‌ها، امکانی برای ارائه و نمایش خلاقیت‌ استعدادهای جوان‌ها است.

جشنواره تئاتر استان‌ها، امکانی برای ارائه و نمایش خلاقیت‌ است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، علی نصیریان در پیامی به سی و سومین جشنواره تئاتر استان های کشور آورده است: در اواسط دهه‌ی سی که اداره‌ی هنرهای دراماتیک تأسیس شد و ما در آنجا جمع شدیم رفته رفته به تئاتر جوان شهرستان توجه شد. برای اولین بار یکی دو نفر از ما را به منظور کمک‌های فنی و هنری به شیراز و اصفهان اعزام کردند آنچه ما دریافتیم کمبود امکانات مادی و مهم‌تر از آن کمبود فرهنگ و اطلاعات فنی تئاتری از بازیگری تا کارگردانی و نویسندگی و طراحی صحنه و غیره بود. نه کتابی وجود داشت و نه معلمی آزموده، جوانان مستعد و مشتاق با تکیه به استعداد خودجوش خود با اطلاعاتی که از گوشه و کنار به دست آورده بودند کار می‌کردند و گه‌گاه کارهای درخور توجهی هم اجرا می‌کردند.

همچنین در بخش دیگر این پیام آورده شده است: قبل از انقلاب سه دوره‌ این جشنواره درسال‌های ۵۵، ۵۶ و ۵۷ برگزار شد. در گوشه و کنار ایران در هر زمینه‌ ای استعدادهای درخشانی وجود دارد که متأسفانه شناخته نمی‌شود و به رشد و بروز نمی‌رسد. جشنواره تئاتر شهرستان امکانی است برای ارائه و نمایش خلاقیت‌ها و استعدادهای جوان شهرستان‌ها. امیدوارم در دوره آخر که سی و سومین دوره‌ی جشنواره تئاتر شهرستان بعد از انقلاب است با تلاش‌ها و کوشش‌های جوانان ثمرات پرباری برای آینده تئاتر ایران داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.