مدیر منابع انسانی فولاد صنعت بناب از وارد شدن این مجتمع تولیدی به بورس خبر داد.

فولاد صنعت بناب در یک قدمی بورس قرار گرفت

به گزارش قدس آنلاین، نوراله خیری روز چهارشنبه، ۵ آبان ماه، در نشست خبری از افزایش ۱۴ درصدی تولید فولاد و میلگرد نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و افزود: در حال حاضر یک هزار و ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم و حدود ۲۰۰ نفر دیگر در قالب تامین نیروی پیمانکاری در این مجتمع مشغول فعالیت هستند.

وی با اشاره به صادرات ۹۰ هزار تنی این مجتمع در سال ۹۹ از افزایش ۳۰۰ درصدی صادرات نسبت به سال ۹۸ خبر داد و افزود: بیشترین صادرات را به کشورهای همسایه عمدتا کشور عراق داشتیم و حتی در تناژهای کمتر به کشورهای اروپایی مثل گرجستان  ولهستان هم صادرات داشتیم.

وی افزود: برای سال ۱۴۰۰ هم برنامه ریزی برای ۱۵۰ هزار تن را داشته‌ایم که  خاموشی های تابستان وبه تبع آن کاهش تولید باعث شد در ۶ ماهه اول سال تنها موفق به تولید ۵۰۰ هزار تن محصول موفق باشیم وامیدواریم با تلاش بیشتر و بهتر به این رقم اصلی برسیم برسیم.  

خیری با اشاره به کمک و حمایت های مجتمع صنعت بناب در امورات شهرستان بناب، گفت: سه هزار بسته معیشتی در چهار مرحله در قالب بسته های حمایتی و معیشتی در طرح کمک مومنانه در سطح شهرستان توزیع شده است و همچنین ۵۰۰ بالن تامین اکسیژن با اینکه خود کارخانه با کمبوداکسیژن مشکل داشت برای بیمارستان های منطقه در این ایام سخت روزهای همه گیری کرونا اهدا شده است.

وی افزود: مجتمع فولاد صنعت بناب در راستای تولید محصول با کیفیت و منطبق با استانداردهای بین المللی و داخلی مبادرت به راه اندازی و تجهیز آزمایشگاه های شیمی، متالورژی و مکانیکی نموده، به نحویکه در این راستا نائل به اخذ گواهینامه استاندارد۱۷۰۲۵ ISO/IEC شده است و به عنوان آزمایشگاه همکار با اداره کل استاندارد در سطح منطقه مطرح می باشد.

مشاور ارشد مدیر عامل مجتمع بناب نیز در این جلسه، افزود: برای حمایت از خانواده های کم درآمد و تشویق به خود اشتغالی طرحی در قالب حمایت از مشاغل خانگی شهرستان بناب در این مجتمع مصوب شده است که از آن جمله میتوان به تهیه مواد اولیه و خرید محصولات و همچنین ایجاد بازارچه های فروش برای تولیدات خانگی اشاره کرد.

احمد باقری به حمایت‌های روحی و روانی مجموعه کارکنان فولاد مجتمع فولاد صنعت بناب اشاره کرد و گفت: افزایش حقوق کارکنان و طرح حمایتی کارانه که در چند مرحله از سال واریز میشود از جمله خدمات رفاهی برای اعضای مجموعه است.

وی افزود: تقویت روحیه ورزش کردن در مجموعه باعث افزایش شادابی و روحیه کارکنان می‌شود که در این راستا در داخل مجتمع با تاسیس مجموعه ورزشی چند منظوره و تشویق کارکنان به ورزش مدون و مرتب و ایجاد انواع مسابقات ورزشی در بین کارکنان حمایت های لازم صورت گرفته است.

وی همچنین از نام گذاری ساختمان ها و خیابان ها در مجتمع به نام شهدا خبر داد و افزود: در تلاش بیشتر و بهتر برای امور فرهنگیبرای کارکنان هستیم که در این راستا با ایجاد خانه فرهنگی و ورزشی در داخل مجتمع در تلاش برای افزایش امورات فرهنگی مجموعه هستیم تا با روحیه پایدار مشغول به کار باشند.

هلدینگ مجتمع فولاد صنعت بناب از چندین شرکت بزرگ فولادی شامل کارخانجات ذوب و نورد با هدف فعالیت در زمینه‌های گوناگون صنعت فولاد تشکیل شده است. این مجتمع فعالیت خود را در چندین فاز از اواخر سال ۱۳۸۳ در زمینی به مساحت ۱۴۰ هکتار در شهرک صنعتی بناب و با امکانات زیر بنائی ایده‌آل اعم از دسترسی به جاده اصلی، خط آهن، نیروگاه، خطوط انتقال گاز و آب آغاز کرده و هم اکنون با اشتغال زایی برای یک هزار و ۵۰۰ نفر  این مجتمع انواع شمش های فولادی و آلیاژی در قالب دو واحد ذوب شاهین، ذوب شهریار و میلگرد آجدار در اندازه های مختلف با کیفیت های  AII و  AIII، انواع محصولات آلیاژی در مقاطع مختلف، تیرآهن، نبشی و ناودانی در قالب هفت خط تولید نورد گرم تولید می کند.

مجتمع فولاد صنعت شهریار از نوع القائی با چهار ست کوره القائی ۲۰ تنی و ظرفیت سالیانه ۲۰۰ هزار تن را دارا می باشد.

 اصحاب رسانه استان در حاشیه این جلسه از واحدهای تولیدی مجتمع بازدید نموده و در پایان مراسم از زحمات تک تک خبرنگاران تقدیر به عمل آمد.

 نماینده روزنامه در استان آذربایجان شرقی

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.