مدیرکل هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری خراسان رضوی گفت: طبق برنامه اعلام شده دستگاه‌های اجرایی استان در سال جاری متعهد به ایجاد ۱۷۰ هزار و ۶۴۹ فرصت شغلی هستند که در نیمه نخست امسال ۱۱ درصد از این تعداد، معادل ۱۸ هزار و ۴۵۲ شغل محقق شده است.

ادارات خراسان رضوی متعهد به ایجاد ۱۷۰ هزار فرصت شغلی هستند

به گزارش قدس آنلاین، مهدی تقوایی به تشریح شاخص های نیروی کار خراسان رضوی در تابستان امسال پرداخت و گفت: نرخ مشارکت اقتصادی استان در تابستان ۱۴۰۰ به ۴۰.۳ درصد رسید.

مدیرکل هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری خراسان رضوی گفت: تا سال ۱۳۹۹ نرخ مشارکت اقتصادی استان در فصول مختلف همواره بالاتر از متوسط کشوری بود ولی در بهار و تابستان سال ۱۴۰۰ به متوسط کشوری نرسید که نشان دهنده تاثیر قابل توجه تداوم شیوع کرونا بر شاخص های بازار کار استان بوده است. 

وی اظهار داشت: نرخ بیکاری در خراسان رضوی در تابستان ۱۴۰۰ به ۷.۵ درصد رسید که نسبت به تابستان پارسال ۱.۸ واحد افزایش یافته است.

تقوایی بیان کرد: اهم برنامه های اشتغالزایی امسال خراسان رضوی در هشت محور تدوین شده که شامل استفاده از ظرفیتهای پیش بینی شده در قانون برنامه ششم توسعه، استفاده از ظرفیتهای پیش بینی شده در قانون بودجه، اجرای طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی، اجرای طرح معافیت بیمه ای کارفرما، اجرای الگوی توسعه مشاغل خانگی، اجرای قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری و ادامه اجرای مصوبات ستاد ملی مدیریت کرونا در حمایت از کسب و کارها است.

مدیرکل هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری خراسان رضوی گفت: تعهد امسال کاریابی های استان به کار گماشتن پنج هزار و ۷۵۰ نفر است که در هفت ماهه امسال چهار هزار و ۷۴۱ نفر از این رقم محقق شده است که معادل ۸۲ درصد از برنامه است.

تقوایی افزود: تعهد امسال خراسان رضوی در خصوص اجرای طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی ۸۸۲ نفر است که تاکنون ۵۷۸ نفر از متقاضیان کارورزی واجد شرایط  ثبت نام کرده اند و ۹۱ بنگاه مشمول اجرای طرح کارورزی شده اند.

وی اظهار داشت: در هفت ماهه امسال طرح کارورزی برای ۳۶۵ نفر از متقاضیان خراسان رضوی اجرا شد که معادل ۴۱ درصد از کل تعهد استان در سال جاری در این بخش است.

مدیرکل هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری خراسان رضوی گفت: در هفت ماهه امسال طرح معافیت بیمه کارفرمایی برای ۳۷۶ متقاضی در استان اجرا شده که این میزان معادل ۶۴ درصد از کل تعهد استان به تعداد ۵۸۵ نفر در سال جاری است.

وی به تشریح وضعیت پرداخت تسهیلات اشتغال امسال در حوزه های مختلف پرداخت و گفت: آخرین مبلغ ابلاغی اعلام شده توسط بانکها از محل سهمیه خراسان رضوی از منابع تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری ۷۴۹ میلیارد و ۳۲۰ میلیون تومان بوده که از این میزان ۷۳۷ میلیارد و ۹۳۰ میلیون تومان، معادل ۹۸.۵ درصد تخصیص یافته است.

تقوایی بیان کرد: تاکنون از مبلغ تخصیص یافته مزبور ۶۵۷ میلیارد و ۴۹۱ میلیون تومان تسهیلات اشتغال روستایی در خراسان رضوی به هشت هزار و ۵۷۳ طرح پرداخت شده است.وی اظهار داشت: از ابتدای امسال ۲۷۰ میلیارد تومان تسهیلات به ۴۰ طرح مشاغل خانگی در خراسان رضوی پرداخت شده که از این محل ۴۷۱ شغل ایجاد شده و ۶۷ میلیارد و ۲۸۰ میلیون تومان تسهیلات از این محل باقی مانده است.

مدیرکل هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری خراسان رضوی گفت: از محل تسهیلات ویژه بنگاه های اقتصادی آسیب دیده از کرونا تاکنون هزار و ۳۸۸ میلیارد تومان به استان تخصیص یافته که از این محل به ۳۲ هزار و ۵۹۸ فقره پرونده از بنگاه های اقتصادی با اشتغال ۶۴ هزار و ۶۴۷ نفر به میزان ۷۰۸ میلیارد و ۵۶ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده که معادل ۵۱ درصد از پرداخت به تخصیص است.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.