مراسم چهلمین روز ارتحال علامه ذوالفنون حسن‌زاده آملی با حضور زائران و مجاوران در حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار شد.

اربعین ارتحال علامه حسن‌زاده آملی در حرم مطهر رضوی برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین عباس فرازی‌نیا، کارشناس دینی حرم مطهر رضوی در این مراسم که شامگاه یکشنبه در رواق کوثر حرم مطهر رضوی برگزار شد، با اشاره به مدال‌های طلایی که به برخی از بندگان صالح خداوند اعطا می‌شود و کاربرد دنیایی و اخروی دارد گفت: حضرت آیت الله علامه حسن‌زاده آملی دارای ویژگی‌هایی همچون رسانه آل الله، عارف واصل الی الله و ذوالفنون بودند و از چندین مدال قرآنی برخوردار بودند.

وی آیات «قُل هَل یَستَوِی ٱلَّذِینَ یَعلَمُونَ وَٱلَّذِینَ لَا یَعلَمُونَ» «فَضَّلَ اللَّهُ المُجاهِدینَ عَلَی القاعِدینَ أَجرًا عَظیمًا» «إِنَّ أَکْرَمَکُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقاکُمْ» را به عنوان سه مدال قرآنی علامه حسن زاده آملی برشمرد و تصریح کرد: عملکرد مبارک این عالم مجاهد پارسا در طول عمرش چنین است که هر سه مدال قرآنی برای ایشان ثابت می‌شود.

سخنران این مراسم افزود: این عالم وارسته از ۶ سالگی در مکتب خانه اسلام تعلیم یافت و هنوز به سن تکلیف نرسیده در حوزه علوم اسلامی زانو زد و در دوران جوانی عزم راسخ برای علم آموزی و درس دینی داشتند و سحرگاهان عمرشان با نافله و عشق و اشک مانوس شده بود به گونه‌ای که در رویای صادقه به ایشان برات علم و عالم دین پیامبر (ص) را داده بودند.

حجت السلام فرازی نیا بیان کرد: امروز تراث باقی مانده از ایشان در بیش از ۱۲۰ عنوان، نشانگر این واقعیت است که در آغاز جوانی علمش را از امام رضا(ع) دریافت کرده و ۱۳ سال شاگردی علامه شعرانی را گذرانده و در فقه و اصول و اسفار نیز در سایه تفسیر مجمع البیان، به هندسه و ریاضی و نجوم و در کنار آن رجال و درایه پرداخته تا علامه ذالفنون شود.

وی با اشاره به شاگردی ایشان در محضر علامه الهی قمشه‌ای، در بیان حالات او در کسب علم گفت: بین الطلوعین که به کسب علم مشغول بود چنان درگیر علم آموزی می‌شدند که با صدای اذان ظهر متوجه تکلیف نماز شده و از آن سیر نشده دست کشیده تا به نماز بپردازد.

وی ضمن اشاره به فعالیت‌های انقلابی و حضور در عملیات‌های بیت المقدس و کربلای ۵ شلمچه به بخش زندگی شخصی و ارادت و وفاداری نسبت به همسرش اشاره کرد که آن مرحومه را در منزل خویش دفن کرده تا بعد از فوتش نیز به او خدمت کرده و برایش قرآن و نماز بخواند.

وی فقدان ایشان را رخنه‌ای در اسلام و فراقی غم بار برای مقام معظم رهبری دانست که یکی از یاران بزرگش را از دست داده است.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.