سرپرست شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه بوشهر گفت: مجوز لازم برای کسانی که در منزلشان از نعمت گاز برخوردار نیستند گرفته شده تا امسال بتوانند نفت سفید دریافت کنند، برای این کار تنها کافی‌ست سرپرست خانوارهایی که می‌خواهند نفت سفید بگیرند به سامانه اینترنتی صدف مراجعه و درخواست خود را ثبت کنند.

بوشهری‌های از گاز مانده‌ از نفت رانده نمی‌شوند

به گزارش قدس آنلاین، تا قبل از سال ۱۳۸۷ که شرکت گاز در استان بوشهر شروع به کار کند تنها در بخش‌هایی از شهرهای جم، دیر و کنگان و حدود ۱۷ روستای این استان منازل از شبکه گاز شهری برخوردار بودند و مردم سایر نقاط این استان برای پخت وپز و گرم کردن آشیانه‌های خود سیلندرهای ۱۱ کیلویی گاز را بر دوش می‌کشیدند، ناگفته نماند که در برخی از فصل‌های سال هم کمبود سیلندر گاز هم داستان‌ساز می‌شد و ساکنان قطب انرژی کشور باید ساعت‌ها در مقابل نمایندگی‌های فروش به صف می‌شدند تا شاید بتوانند سیلندر گاز مورد نیازشان را دریافت کنند.

همه اینها درحالی بود که گاز استان بوشهر با استدلال‌ مسئولان وقت مبنی بر "گرمی هوای این استان و توجیه اقتصادی نداشتن گازکشی برای بوشهر" به دورترین مناطق کشور گرما می‌رفت و گرمابخش خانه‌های هموطنانمان در سرما و بوران زمستان می‌شد و از آن مهمتر چرخ صنایع و کارخانه‌هایشان با گاز عسلویه می‌چرخید اما واحدهای تولیدی و صنعتی استان بوشهر مجبور بودند از سوخت‌های دیگر استفاده کنند که هم هزینه زیادی داشت و هم آلودگی و سختی‌هایی در زمینه تامین آن کمر شکن بود.

در آخر پای گاز برای بوشهری‌هایی که سال‌ها متقاضی احداث شبکه گاز رسانی بودند در سال ۱۳۸۷ در میدان شهید مطهری بوشهر باز شد و کم‌کم انشعاب گاز به همه نقاط شهر و استان بوشهر رسید البته در طول این سال‌ها خانوارهایی که انشعاب گاز نداشتند سیلندر گاز تهیه و استفاده می‌کردند.

اما از سال ۱۳۹۸ است بر اساس برنامه وزارت نفت، به کسانی که طرح گازرسانی در محل زندگی‌شان اجرا شده، نفت سفید تعلق نمی‌گیرد. این موضوع در طول این دو سال گذشته واکنش‌هایی را به دنبال داشت. مردم می‌گفتند اگر چه علمک در منزلشان نصب شده، اما توان مالی برای گازکشی در منزلشان را ندارند و برای گرم کردن خانه‌هایشان در زمستان نیازمند نفت سفید هستند.

مسعود فرجی یکی از شهروندان ساکن در محله تنگک بوشهر اظهار می‌کند: درست است که علمک گاز درب منزلمان نصب شده، اما توان مالی برای گازکشی را ندارم، نگران فصل سرما هم هستم پرس و جو کرده‌ام می‌گویند گاز کشی بیش از ۷ تا ۱۰ میلیون تومان هزینه دارد، تازه تنها هزینه گاز کشی نیست که، باید همین مقدار پول را هم صرف خرید بخاری و آبگرمکن گازی کنم.

تامین نفت سفید مردم به‌ویژه در استان بوشهر که بوی نفت و گاز از هر طرف به مشام می‌رسد برای آن‌هایی که به هر دلیل امکان استفاده از گاز را ندارند باید با سهولت انجام گیرد تا دغدغه تامین سوخت مورد نیاز خود در فصل سرد سال را نداشته باشند.

سرپرست شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه بوشهر با بیان اینکه مجوز لازم برای کسانی که در منزلشان از نعمت گاز برخوردار نیستند گرفته شده تا امسال هم بتوانند نفت سفید دریافت کنند، اظهار کرد: تنها کافی‌ست سرپرست خانوارهایی که می‌خواهند نفت سفید بگیرند به سامانه اینترنتی صدف مراجعه و درخواست خود را ثبت کنند تا پس از تائید اداره گاز، از سهمیه نفت سفید برخوردار شوند.

هوشنگ غلامی با بیان اینکه سهمیه نفت سفید به صورت کالابرگ نیست و سهمیه خانوار در شماره حسابی که در سامانه ثبت می‌شود، پرداخت می‌شود ادامه داد: کارت بانکی سرپرستان خانوارهایی که انشعاب گاز ندارند، برای دریافت این فرآورده شارژ می‌شود.

سهمیه نفت خانوار از۱۴۰۰/۰۸/۱۵ لغایت ۱۴۰۰/۱۲/۲۹

ناحیه/ تعداد خانوار ۱ و ۲ نفره ۳ و ۴ نفره ۵ و ۶ نفره ۷ نفر به بالا
مرکزی/گناوه/دیر و خارگ ۱۲۰ ۱۶۰ ۲۰۰ ۲۰۰
دشتستان ۱۶۰ ۲۰۰ ۲۴۰ ۲۴۰
عشایر ۲۰۰ ۲۲۰ ۲۵۰ ۲

وی تصریح کرد: خانوارهای مشمول پس از ثبت نام می‌توانند به جایگاه‌های سوخت مراجعه و سوخت مورد نیاز را تحویل بگیرند.

منبع: ایسنا

انتها ی خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.