معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت:با توجه به این که مراکز اقامتی رسمی موظف به رعایت دستورالعمل های بهداشتی هستند تقاضا از زائران این است که در مشهد و سایر شهرستانهای خراسان رضوی از این مراکز اقامتی استفاده کنند.

 زائران از مراکز اقامتی رسمی استفاده کنند

به گزارش قدس انلاین، محمدصادق براتی افزود: همچنین هیات‌های نظارتی و بازرسی ویژه نیز بر فعالیت سایر مراکز در امر پذیرش زائر نظارت جدی دارند و ضمن برخورد با فعالیتهای غیر قانونی، مهر و موم این مراکز را در دستور کار دارند.

وی ادامه داد: پرسنل مراکز اقامتی دارای مجوز مانند هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، خانه‌های مسافر و زائرسراهای ارزان قیمت داری مجوز، طی ماه های قبل علیه ویروس کرونا واکسینه شدند.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استاندار خراسان رضوی گفت:در شرایط کرونایی برنامه ریزی خوبی برای حفظ سلامت زائران طرح ریزی شد تا آنها با خیال راحت به زیارت بپردازند و موضوع نظارت و بازرسی ها به صورت محسوس و نامحسوس وجود خواهد داشت و با متخلفان برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

براتی در مورد رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در حوزه حمل و نقل افزود: از ابتدای فراگیری ویروس کرونا و طبق اعلام ستاد ملی، شرکت های هوایی موظف به صدور بلیط برای ۶۰ درصد مسافران و در مسیرهای ریلی برای ۵۰ درصد مسافران هستند و تا زمان تغییر اطلاعیه ستاد ملی کرونا این امر باید رعایت شود.

وی اضافه کرد: در بازرسی ها و نظارت های صورت گرفته، شرکت های ریلی عملکرد بسیار خوبی از خود نشان دادند که شایسته قدردانی است همچنین گزارشهایی در مورد برخی شرکت های هوایی که این دستورالعمل را رعایت نمی‌کردند واصل وتذکرات لازم به آنها داده شد.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استاندار خراسان رضوی گفت: در مورد پایانه مسافربری هم بازرسی ها موید رعایت دستورالعمل ها بود ولی شاهد بودیم که برخی از رانندگان، متاسفانه در مسیرها و ایستگاه‌های فرعی توقف و مسافرگیری می کردند بر همین اساس نظارت پلیس راه در مسیرهای جاده ای استان افزایش پیدا کرد و اکنون شاهد کاهش این موارد در مسیر های جاده ای هستیم.

براتی افزود: در امر نظارتی و با توجه به این که موضوع سلامت جان انسانها مطرح است دانشگاه علوم پزشکی مشهد همکاری بسیاری خوبی از خود نشان داد و حتی در مواردی مانند فرودگاه ها که نیاز بود گروه بهداشتی استقرار پیدا کردند.

وی در مورد نزدیک شدن به اوجگیری مرحله ششم بیماری کووید -۱۹ اظهار کرد: خوشبختامه با توجه به انجام واکسیناسیون علیه کرونا که در ماه‌های اخیر پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته است، ستاد ملی و استانی کرونا پیش‌بینی های لازم را اندیشیده اند.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استاندار خراسان رضوی گفت: امیدواریم وارد اوجگیری جدید نشویم ولی اگر این اتفاق رخ داد، تجهیز مراکز درمانی، اختصاص برخی بیمارستان‌ها برای مداوای افراد درگیر شده و همچنین استفاده از مراکز اقامتی به عنوان نقاهتگاه از جمله برنامه‌هاست.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.