فرمانده انتظامی خراسان رضوی صبح روز گذشته در محل نمایشگاه کشفیات مواد مخدر در حالی از دستگیری چند قاچاقچی مسلح مواد مخدر در یک عملیات پلیسی غافلگیرانه خبر داد که در ادامه بیان کرد: یکی از این افراد حین معامله چند کیلوگرم کریستال و دریافت حدود ۸۰ میلیون تومان وجه نقد زمینگیر شد.

کشف ۱۱۰ کیلو کریستال و دستگیری قاچاقچیان مسلح

مأموران مبارزه با موادمخدر فرماندهی انتظامی خراسان رضوی طی دو روز گذشته و در پی یک سلسله اقدام‌های پلیسی که حدود یک ماه ردزنی‌های آن زمان برد، موفق شدند یک باند خرید و فروش مسلحانه مواد مخدر را متلاشی و از ناحیه آن‌ها مقادیری مواد مخدر کریستال، سلاح و... کشف کنند.
از همین رو صبح روز گذشته نمایشگاه کشفیات این محموله در مقر پلیس مبارزه با موادمخدر استان برپا و فرمانده انتظامی خراسان رضوی با حضور در جمع خبرنگاران به تشریح اقدام پلیسی صورت گرفته پرداخت.

کشف کلاشنیکف و وینچستر
سردار تقوی در این زمینه بیان کرد: همکاران ما در پلیس مبارزه با موادمخدر از مدت‌ها پیش تحرکات این باند را تحت نظر و کنترل داشتند. هدف از زیرنظر گرفتن آن‌ها هم شناسایی محل اصلی دپو مواد مخدر و سرشاخه‌های اصلی خرید و فروش مواد مخدر صنعتی در شهر مشهد بود.
فرمانده انتظامی استان ادامه داد: در حین انجام اقدام‌های فنی و پلیسی، تیم‌های عملیاتی پلیس متوجه شدند این افراد نه‌تنها به صورت گسترده‌ در حال توزیع موادمخدر آن‌هم از نوع شیشه در سطح شهر مشهد و استان هستند بلکه به سلاح گرم هم مسلح‌اند.
وی بیان کرد: باید پیش از هرگونه اقدامی که احتمال درگیری مسلحانه در آن متصور بود، تمامی زوایای کار دیده می‌شد. در نهایت با برنامه‌ریزی گسترده‌ای که انجام شد تیم‌های عملیات ویژه پلیس مبارزه با موادمخدر استان توانستند اعضای این باند را در چندین عملیات پیچیده دستگیر کنند.
سردار تقوی گفت: از ناحیه اعضای این باند ۱۱۰ کیلوگرم ماده مخدر کریستال، دو سلاح کلاشنیکف و ساچمه‌زنی کشف شده است. خانه‌ای که سرکرده باند آنجا ساکن بود در یکی از مکان‌های پرتردد شهر واقع شده بود و همان طور که گفته شد موضوع مسلح بودن این افراد احتمال درگیری مسلحانه را افزایش می‌داد که با برنامه‌ریزی دقیق، فرصت این اقدام از قاچاقچیان مسلح گرفته شد.
فرمانده انتظامی استان بیان کرد: عده‌ای از اعضای باند دارای سابقه محکومیت هستند که متأسفانه به صورت گسترده به توزیع مواد مخدر صنعتی در شهر مشهد و سایر شهرهای استان مبادرت می‌کردند. 
این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: یکی دیگر از اقدام‌های قاچاقچیان مسلح این بود که در حین خرید و فروش موادمخدر فقط وجه نقد دریافت می‌کردند و کشف حدود ۸۰ میلیون تومان پول نقد در این عملیات هم نمونه‌ای از آن است. یکی از دلایل این رفتار پاک کردن رد مالی خرید وفروش مواد مخدر بود. مردم عزیز نیز در کشف و شناسایی اعضای این باند به ما کمک زیادی کردند که جای قدردانی و تشکر دارد.
فرمانده انتظامی استان در پایان عنوان کرد: ان‌شاءالله دستگاه قضایی مانند گذشته در این پرونده هم با قاطعیت حکم متناسب با جرم صورت گرفته از سوی افراد دستگیر شده را صادر تا آن‌هایی که برای نابودی سلامت جامعه و به بیراهه کشاندن جوانان تلاش می‌کنند را به سزای عملشان برساند. این نکته هم نباید فراموش شود که هیچ متهمی از دایره نظارت و تعقیب پلیس دور نخواهد ماند و بانک اطلاعاتی دقیقی که از مجرمان مدام به‌روز می‌شود در اختیار پلیس قرار دارد.

شب‌ها در بند باز، روزها مشغول فروش کریستال!
براساس اطلاعات بدست آمده، از ناحیه سه متهم دستگیر شده دو دستگاه خودرو سواری و یک دستگاه موتورسیکلت آپاچی هم توقیف شده که در زمینه انتقال و فروش مواد مخدر در شهرستان‌های مشهد، قوچان و کاشمر از آن‌ها استفاده می‌شد. همچنین یکی از متهمان پرونده در گذشته به اتهام حمل حدود ۶۰ کیلوگرم مواد مخدر دستگیر که به‌تازگی به بند باز منتقل شده اما بازهم دست از اقدام‌های خلاف قانون خود برنداشته بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.