مدیر مخابرات منطقه خراسان رضوی گفت: امروز فناوری اطلاعات یک ابزار مهم در همه کسب‌وکارهاست و یکی از بازیگران اصلی در توسعه شبکه ملی اطلاعات که نقش مهم و خطیری در این زمینه دارد شرکت مخابرات است.

بدهی ۵۵ میلیاردی دستگاه‌های دولتی به مخابرات

حسن اروجی در نشست خبری به منظور اطلاع‌رسانی برای افزایش تعرفه‌های تلفن ثابت در استان همزمان با سراسر کشور، با تأکید بر اینکه در حال حاضر تعرفه یک دقیقه مکالمه تلفن ثابت به ثابت ۴۵ ریال است و ما نمی‌خواهیم این مبلغ را افزایش دهیم، افزود: بحث ما این است مشترکان در استان یک حداقل مبلغ ثابتی را بابت هزینه و نگهداری خط خود پرداخت کنند. به گفته وی تعرفه خدمات ارائه شده به مشترکان تلفن ثابت (صدور قبض، قطع یا وصل مجدد، انتقال مالکیت و...) افزایش یافته است.

۱۵۰ میلیارد تومان عدم وصولی
وی در خصوص ضرورت افزایش تعرفه‌های تلفن ثابت با اشاره به پایین بودن تعرفه‌های تلفن و ثابت ماندن آن در سال‌های گذشته و ازطرفی افزایش ۱۵تا ۱۶برابری هزینه‌ها در توسعه ارتباطات، بیان کرد: درآمد یک خط تلفن در استان در ماه ۶هزار و۵۰۰ تومان و هزینه‌های این خط به طور متوسط ۱۷هزار تومان است و این پاسخگوی هزینه‌های ما در امر نگهداری و توسعه خطوط نیست.
اروجی به عدم پرداخت (لاوصولی) هزینه‌های ارتباطی در حوزه تلفن ثابت برخی از مشترکان دولتی و خانگی اشاره کرد و توضیح داد: افزون بر ۱۵۰میلیارد تومان عدم وصولی دست مشترکان عمدتاً دولتی، صنعتی و تجاری داریم که این موضوع آسیب‌های فراوانی به توسعه زیرساخت‌های ما وارد کرده است.
مدیر مخابرات منطقه خراسان رضوی افزود: از این مبلغ بیش از ۵۵ میلیارد تومان بدهی سازمان‌های دولتی، ۵۰ تا ۶۰ میلیارد تومان مربوط به بخش صنعت و تجارت و شرکت‌های غیردولتی و نزدیک به ۴۰میلیارد تومان بدهی مشترکان خانگی به مخابرات استان است که باید وصول شود.
مسابقه گرانی
اروجی در پاسخ به پرسش خبرنگار ما در خصوص چرایی گرانی تعرفه‌های تلفن ثابت با وجود عدم وصولی‌های زیاد و مسابقه شرکت‌های خدماتی در گرانی تعرفه‌ها در این روزها، ادامه داد: ما امروز پاسخگوی هزینه‌ها در تلفن ثابت نیستیم. ما قصد رقابت بر سر گرانی با دیگر شرکت‌ها را نداریم، شرکت‌های دولتی هر سال به عناوین مختلف تعرفه‌های خود را افزایش می‌دهند، اما تعرفه‌های ما به دلیل اینکه شرکت خصوصی هستیم سال‌ها ثابت بوده است.
وی در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار ما در خصوص انحصار شرکت مخابرات در ارائه اینترنت خانگی با ارائه فیبرهای نوری و تعلل در رانژه کردن خطوط مشترکانی که از شرکت‌های خصوصی اینترنت دریافت می‌کنند، با رد این موضوع، توضیح داد: در سامانه ارتباط با مشتریان که در اختیار سازمان تنظیم مقررات استان است، همه امور ما در حوزه مشتریان رصد می‌شود و اگر این موضوع را مشاهده کنند تذکر و جریمه در انتظار ما خواهد بود.
 مدیر مخابرات منطقه خراسان رضوی گفت: این اطمینان را به مشترکان می‌دهیم از زمانی که سرویس مشترک در سامانه ارتباط با مشتریان ثبت شود حداکثر تا ۲۴ ساعت سرویس مشترک رانژه و در اختیار مشترک قرار خواهد گرفت و این موضوع به نبود امکانات در شرکت‌های خصوصی برمی‌گردد و ربطی به شرکت مخابرات ندارد.
وی گام بعدی در راستای توسعه پروژه شبکه ملی اطلاعات در استان را گذر از ADSL به VDSL عنوان و تأکید کرد: امروزه با توجه به توسعه فضای مجازی پهنای باند ۸ تا ۱۰مگابیت بر ثانیه جوابگوی نیاز مشترکان نیست و در حال ایجاد پهنای باند با ۳۰مگابیت هستیم به گونه‌ای که در حال حاضر ۵هزار مشترک در استان از این فناوری استفاده می‌کنند.
اروجی در ادامه به سرقت‌های زیاد تجهیزات مخابراتی در شهرها و روستاها در دو سال گذشته به عنوان یکی از چالش‌های مخابرات استان در توسعه شبکه ملی ارتباطات اشاره کرد و افزود: بسیاری از تجهیزات مخابراتی ما در کنار خیابان‌ها و کابل‌های ارتباطی تا دو و سه بار به سرقت رفته‌اند و هزینه‌های زیادی به ما وارد کرده‌اند.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.