آستان قدس رضوی در راستای کمک به نهادهای حمایتی برای پشتیبانی از محرومان و اقشار آسیب‌پذیر، ۱۰ قطعه زمین از اراضی موقوفه شهرستان سرخس را به کمیته امداد امام خمینی(ره) واگذار کرده تا ظرف دو سال حدود ۴۰ واحد مسکونی احداث و به خانواده های تحت پوشش دارای اولویت تحویل شود.

اهدای زمین‌های آستان قدس برای ساخت ۴۰ واحد مسکونی ویژه محرومان سرخس

به گزارش قدس آنلاین، نگاه اصلی در این مساعدت که در ادامه اقدامات حمایتی آستان قدس رضوی برای محرومیت‌زدایی از شهرستان سرخس انجام شده، خانه دار کردن و رفع دغدغه مسکن در اقشار آسیب‌پذیر بوده است.
دستور تولیت آستان قدس رضوی برای حمایت از مردم مناطق دارای موقوفه
محمدرضا برهمند مدیر املاک و اراضی آستان قدس رضوی در شهرستان سرخس می‌گوید: اوایل سال جاری بود که درخواست‌های ارائه شده از سوی افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی شهرستان سرخس به مدیریت املاک و اراضی این شهرستان به طور ویژه بررسی و نیازهای آن‌ها خدمت تولیت معزز آستان قدس رضوی ارائه شد. یکی از مهم‌ترین این نیازها، دغدغه مسکن این محرومان بود که با تاکید حجت‌الاسلام و المسلمین مروی برای مساعدت و همراهی در این زمینه، مقرر شد، ۱۰ قطعه زمین از اراضی مسکونی این شهرستان به‌صورت رایگان در اختیار کمیته امداد امام خمینی(ره) قرار بگیرد تا نسبت به ساخت مسکن مورد نیاز محرومان اقدام شود.
او ادامه می‌دهد: در این راستا با هماهنگی کمیته امداد اراضی مذکور جانمایی شده و هم‌اکنون نیز این نهاد در مرحله تامین اعتبار برای ساخت مسکن‌های مربوطه است.

مساعدت ۳۰ میلیارد ریالی آستان قدس
اراضی مورد نظر جزء بافت مسکونی شهرستان سرخس به مساحت ۲۵۰۰ مترمربع است که در قالب ۱۰ قطعه زمین ۲۵۰ متری به کمیته امداد تحویل می‌شود. او ارزش ریالی این مساعدت را حدود ۳۰ میلیارد ریال عنوان و اضافه می‌کند: تولیت آستان قدس رضوی این اراضی را با هدف کمک به قشرهای آسیب‌پذیر و تحت پوشش نهادهای حمایتی، بخشیده است تا قدمی دیگر برای خانه‌دار شدن محرومان به ویژه در این شرایط دشوار اقتصادی برداشته شود.

همراهی شورای شهر و شهرداری سرخس برای اعطای پروانه ساخت ۴۰ واحد
طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته، ۱۰ قطعه زمین مذکور پس از تامین اعتبار توسط کمیته امداد، تحویل این نهاد خواهد شد تا عملیات اجرایی ساخت ۴۰ واحد آپارتمان شروع شود.
برهمند می‌گوید: مذاکرات اولیه با شورای اسلامی و شهرداری سرخس برای دریافت پروانه ساخت واحدها نیز شروع شده است و به امید خدا به زودی شاهد کلنگ زنی و آغاز ساخت آپارتمان‌ها خواهیم بود.

تحویل زمین به شرط احداث دو ساله مسکن محرومان
برهمند به این نکته هم اشاره می کند که این اراضی موقوفه به شرط ساخت مسکن در مدت حداکثر دو سال، تحویل کمیته امداد امام خمینی(ره) این شهرستان می شود تا پس از ساخت ۳ یا ۴ واحد مسکونی در هر قطعه، نسبت به تحویل آن‌ها به مددجویان اقدام شود.

منبع: آستان نیوز

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.