آیت الله سیدابراهیم رئیسی رییس‌جمهوری امروز در نخستین برنامه سفر به استان سمنان به صورت سرزده در میان عشایر منطقه سنگسر شهرستان مهدیشهر حضور یافت و به درد دل آنان گوش داد.

رییس‌جمهوری پای درد دل عشایر مهدیشهر نشست

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله رئیسی در شهرستان مهدیشهر استان سمنان،  ضمن خوش و بش با عشایر مهدیشهر، جویای مسایل و مشکلات آنان شد.

شهر مهدیشهر واقع در استان سمنان، خاستگاه ایل عشایر سنگسری از شاخص‌ترین کوچ‌نشینان دامنه‌های البرز است که برای جابه‌جایی از ییلاق به قشلاق مسافت بیش از یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر را طی می‌کنند و طی چنین مسافت طولانی توسط عشایر بی مانند است، «برنارد هوکارد» محقق مشهور اروپایی نیز معتقد بود عشایر ایل سنگسری طولانی‌ترین مسیر کوچ رو جهان را دارند.

فاصله مهدیشهر تا تهران در حدود ۲۳۰ کیلومتر است و گردشگران تهرانی می توانند با سرعت حداقل ۷۰کیلومتر بر ساعت بعد از سه ساعت طی مسیر به شهر گردشگری مهدیشهر برسند و از زندگی عشایری ایل سنگسر دیدن کنند.

عشایر استان سمنان متشکل از سه هزار و ۱۸۱ خانوار و بیش از ۱۴ هزار و ۴۰۰ نفر جمعیت، شامل ۷۴ طایفه، ۱.۰۷ درصد از جمعیت عشایری کشور را شامل می شوند و تولید ۸۰ نوع مشتقات لبنی و ۴٠ نوع نان از جمله قابلیت های عشایر سنگسر در بخش گردشگری است.

رییس‌دفتر رییس‌جمهوری، معاون اجرایی رییس‌جمهوری، رییس سازمان برنامه و بودجه و وزیران کشور، جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، دادگستری، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، راه و شهرسازی، و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور در قالب نهمین سفر استانی، آیت‌الله رئیسی را همراهی می‌کنند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.