تیم ملی بوکس ایران با کسب ۱۰ پیروزی و یک مدال برنز، به کار خود در رقابت‌های جهانی ۲۰۲۱ پایان داد.

نمره قبولی بوکسورها در رینگ جهانی/ ۱۰ برد و یک مدال تاریخی

به گزارش قدس آنلاین، رقابت‌های بوکس قهرمانی جهان ۲۰۲۱ صربستان که از روز دوشنبه هفته گذشته و به میزبانی شهر بلگراد پایتخت صربستان آغاز شده است، در حالی تا روز ۱۵ آبان ادامه خواهد داشت که این رقابت‌ها امروز (پنج‌شنبه) ۱۳ آبان، برای تیم ملی ایران به پایان رسید.

تیم ملی ایران که با سرمربیگری علیرضا استکی ۱۰ بوکسور را در این رقابت‌ها داشت، نهایتا با کسب ۱۰ پیروزی و یک مدال برنز، عملکرد قابل قبولی را نسبت به ادوار گذشته داشت. ضمن اینکه این مدال برنز نخستین مدال بوکس ایران در تاریخ رقابت‌های جهانی بود تا اهالی این رشته شاهد تاریخ‌سازی در این دوره باشند.

تنها مدال برنز ایران در این رقابت‌ها را دانیال شه‌بخش بوکسور المپین تیم ملی، در وزن ۶۰ کیلوگرم به دست آورد. او شانس صعود به فینال را بخاطر مصدومیت از ناحیه ابرو در دیدار یک‌چهارم، از دست داد.

اسامی بوکسورهای ایران در این رقابت‌ها به شرح زیر بود:

وزن ۵۷ کیلوگرم، سجاد محمدپور

وزن ۶۰ کیلوگرم، دانیال شه‌بخش

وزن ۶۳ کیلوگرم، اشکان رضایی

وزن ۶۷ کیلوگرم، مسلم مقصودی

وزن ۷۱ کیلوگرم، فرهاد مرادی

وزن ۷۵ کیلوگرم، سید شاهین موسوی

وزن ۸۰ کیلوگرم، میثم قشلاقی

وزن ۸۶ کیلوگرم، علی جمالی

وزن ۹۲ کیلوگرم، طوفان شریفی

وزن ۹۲+ کیلوگرم، پوریا امیری

هدایت تیم ملی ایران را علیرضا استکی به عنوان سرمربی بر عهده دارد و همایون امیری، محمود نهتانی و شهرام فاتح نیز به عنوان مربی در صربستان حضور داشتند.

نکته قابل توجه دیگر تعداد پیروزی‌های تیم ملی ایران در این رقابت‌ها بود. تا کنون تیم ایران در این رویداد جهانی ۱۰ پیروزی را کسب نکرده بود تا این عملکرد، بیشترین تعداد برد انفرادی در تمام ادوار حضور تیم ملی بوکس در رقابت‌های جهانی محسوب می‌شود.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.