۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۹
کد خبر: 776085

فیلمنامه مصور «تل‌ماسه» که «آلخاندرو خودوروفسکی» در سال ۱۹۷۰ قصد ساخت آن را داشت، در حراجی کریستیز به مزایده گذاشته می‌شود.

چکش حراج بر فیلمنامه مصور «تل ماسه»

به گزارش قدس آنلاین، فیلم تل‌ماسه به کارگردانی آلخاندرو خودوروفسکی اغلب به عنوان بزرگترین فیلمی که هیچوقت ساخته نشد، شناخته می‌شود. در این فیلم حماسی- فضایی ۱۵ ساعته قرار بود اورسن ولز، کارگردان آمریکایی، نقش بارون هارکونن را بازی کند و سالوادور دالی، نقاش معروف اسپانیایی، نقش امپراطور را. اما روند ساخت این فیلم بسیار طولانی شد و بودجه قبل از آن که فیلم به سرانجام برسد ته کشید.

حالا حراج خانه کریستیز قصد دارد نسخه‌ای از استوری برد یا فیلم‌نامه مصور این فیلم را حراج کند. این استوری برد یکی از ۱۰ نسخه موجود است و ارزش تخمینی آن حدود ۲۹ هزار و ۴۰ هزار دلار برآورد شده است.

این فیلمنامه از ۱۸ تا ۲۲ نوامبر (۲۷ آبان تا ۱ آذر) در گالری کریستیز در پاریس برای عموم به نمایش درخواهد آمد و روز ۲۲ نوامبر (۱ آذر ۱۴۰۰) در این شهر به مزایده گذاشته می‌شود.

رمان تل‌ماسه به قلم فرانک هربرت یکی از معروف‌ترین رمان‌های علمی- تخیلی جهان است که در سال ۱۹۶۵ به بازار کتاب آمد. تاکنون دیوید لینچ و آلخاندرو خودروفسکی به اقتباس سینمایی این رمان دست زده‌اند اما هیچکدام نتیجه مطلوب نگرفتند؛ فیلم خودروفسکی که به سرانجام نرسید و فیلم لینچ جزء ضعیف ترین آثار کارنامه این کارگردان آمریکایی ثبت شد.

سومین تلاش برای اقتباس این رمان علمی-تخیلی توسط دنی ویلنوو،  فیلمساز مطرح کانادایی، انجام شد. این فیلم که جمعه، ۳۰ مهر در سینماهای آمریکا و کانادا روی پرده رفت با بازی تیموتی شالامه، ربکا فرگوسن، اسکار آیزاک، جیسون موموآ، جاش برولین و زندایا داستان گروهی از خانواده‌های اشرافی را روایت می‌کند که برای به دست آوردن کنترل سیاره‌ای حامل یک منبع طبیعی ارزشمند، با یکدیگر رقابت می‌کنند.  این فیلم تاکنون در بازارهای بین المللی ۲۲۲ میلیون دلار فروش کرده که میزان فروش آن در گیشه جهانی را به حدود ۳۰۰ میلیون دلار می‌رساند. استقبال از تل ماسه به حدی بود که سرمایه گذاران چندی پیش اعلام کردند دنی ویلنووی کارگردان همراه تیمش برای ساخت قسمت دوم به سیاره آراکیس بازخواهند گشت.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.