دوشنبه و در جریان دومین روز از رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش جمهوری اسلامی ایران، زیردریایی‌های طارق و غدیر به مقابله با اهداف سطحی و زیرسطحی پرداختند، پهپاد ضدتشعشع «امید» عملیاتی شد و در یک عملیات سریع و دقیق، پهپاد انتحاری آرش نیروی زمینی ارتش، با طی مسافت طولانی از مبدأ با اصابت به نقطه تعیین شده، آن‌ها را منهدم کرد.

هنرنمایی پهپاد «آرش» و «امید» در سواحل مکران

عملیاتی شدن پهپاد «امید» از جمله اتفاقات خوب رزمایش مذکور بود.

سخنگوی رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش در تشریح این اتفاق گفت: در بخشی از رزمایش، یگان‌های نیروی دریایی ارتش با استفاده از پهپاد جنگ الکترونیک و ضد تشعشع راداری «امید»، از مبدأ یگان‌های سطحی در دریا موفق به مختل‌سازی رادارهای دشمن در ساحل شدند.

دریادار سید محمود موسوی تصریح کرد: همچنین پهپاد انتحاری «آرش» نیروی زمینی ارتش در عملیاتی سریع و دقیق با طی مسافتی طولانی با اصابت به نقطه تعیین شده، دقت پهپادهای ایرانی را در صحنه رزم نشان داد. پهپاد آرش با برد ۲ هزار کیلومتری از جمله پهپادهای انتحاری محسوب می‌شود که قابلیت سرکوب پدافند هوایی دشمن را هم دارد. به گفته موسوی همچنین در جریان رزمایش مشترک ذوالفقار ارتش، زیردریایی طارق با شلیک اژدر، هدف سطحی خود را مورد اصابت قرار داد و زیردریایی بومی غدیر نیز با شلیک اژدر پیشرفته و تماماً ایرانی والفجر توانست هدف خود را در دریا منهدم کند.

از سوی دیگر امیر نوذر نعمتی جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش اعلام کرد: برای نخستین بار در سطح عملیاتی از گلوله‌های هوشمند توپخانه استفاده کردیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.