مشاور رئیس سازمان امور سینمایی از انجمن سینمای جوانان ایران به مثابه آموزش و پرورش سینمای کشور یاد کرد که از نظر ساختار آموزشی و پرورشی بی‌نظیرترین مرکز آموزش سینما در غرب آسیاست.

انجمن سینمای جوانان ایران، به‌مثابه آموزش و پرورش سینمای کشور است

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، یزدان عشیری در مراسم تکریم مدیر عامل پیشین و معارفه سرپرست انجمن سینمای جوانان ایران گفت: انجمن سینمای جوانان ایران به مثابه وزارت آموزش و پرورش سینمای کشور است. هیچ‌کدام از مؤسسات و مراکز سازمان سینمایی این مزیت، ظرفیت و گستردگی را ندارند و در بعضی توصیفات، انجمن سینمای جوانان ایران را از جهت ساختار آموزشی و پرورشی بی‌نظیرترین مرکز آموزش سینما در منطقه غرب آسیا و حتی جهان دانسته‌اند؛ ولی منابع محدود بوده و اهمیت کافی به آن داده نشده است.

وی افزود: خوشبختانه محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی کشور حساسیت و اهمیت ویژه‌ای برای بازسازی انقلابی سینما و تحول در معماری سینمای کشور قائل است که این موضوع در بیانیه گام دوم انقلاب نیز ضروری شناخته شده است. این نیاز اجتناب‌ناپذیر حوزه سینماست و من با توجه به شناختی که از سینمای کوتاه و حرفه‌ای دارم، معتقدم تنها خاستگاهی که می‌تواند این تغییر و تحول را رقم بزند، حوزه سینمای جوان است.
عشیری افزود: سنگ بنای سینمای ایران چهار دهه قبل گذاشته شده و در آغاز سده جدید، نیاز است با جوان‌سازی که بستر آن در سینمای جوان می‌تواند شکل بگیرد و با استفاده از ظرفیت‌ها و نیروهایی که در مناطق و استان‌های کشور موجود هستند، در جهت تغییر ریل و ترسیم افق‌های پیش رو در بازسازی انقلابی سینما گام برداریم.

وی از سید صادق موسوی مدیرعامل پیشین انجمن سینمای جوانان ایران به عنوان یکی از مدیران موفق سازمان سینمایی یاد کرد و گفت: انجمن سینمای جوانان که از گذشته خاستگاه بزرگانی در سینمای ایران بوده، در چندسال اخیر به اقتضای الزامات روز جامعه فرازهای مهم و جهش‌های خوبی داشته و امیدوارم مهدی آذرپندار با تکیه بر تجربیات همکاران، افق پیش روی انجمن را درخشان‌تر ترسیم کند.

عشیری ادامه داد: خوشبختانه آذرپندار فیلمنامه‌نویس و نویسنده خوبی‌ است و در حوزه‌های مختلف فرهنگی، حوزه سینمای حرفه‌ای و کوتاه، تجربه پرباری دارد. وی در سینما و برنامه های تلویزیون از سریال تا فیلم کوتاه و فیلم بلند، تجربه نوشتن، نقد، مدیریت و سیاست‌گذاری دارد و خوشبختانه از این نظر می‌تواند سرپل ارتباطی خوبی برای سینمای کوتاه کشور به‌ وجود بیاید.
عشیری ادامه داد: سینمای کوتاه همواره در محاق سینمای حرفه‌ای و سریال و محصولات بلند قرار داشته اما با توجه مزیت کارنامه آقای آذرپندار می‌توان خوشبین بود که برای سینمای کوتاه در سال‌های پیش رو فضای جدید باز شود.

توجه به تولید، رویکرد انجمن سینمای جوانان ایران

مهدی آذرپندار گفت: من از حوزه تولید آمده‌ام و متوجه مشکلات و چالش‌های فراوان آن به خصوص در سال‌های اخیر هستم که تولید بیشتر شده و بخش‌های مختلف خصوصی نیز وارد این عرصه شده‌اند.  اعتقاد دارم آنچه برای یک مدیر برجای می‌ماند تولیدات نیست. تولیدات منتسب به سازنده‌هاست اما در حوزه نیروی انسانی، توفیق نیروهای مجموعه و فیلم‌سازان برای یک مدیر، ارزشمند و لذت‌بخش است و دستاورد مهمی برای او محسوب می‌شود. از این رو انجمن سینمای جوانان به دلیل سروکار داشتن با نیروی انسانی، جای بسیار مهمی است و گرانی‌گاه سازمان سینمایی به شمار می‌رود.
مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران افزود: اساس کار و رویکرد اصلی در دوره جدید، توجه به تولید است و تلاش خواهیم کرد چگالی بودجه را به سمت تولید ببریم اما این به معنای غفلت از سایر حوزه‌ها مثل آموزش و دفاتر و استان‌ها نیست و این ظرفیت‌ها در خدمت تولید قرار می‌گیرد.
وی افزود: البته آقای موسوی در این جهت تلاش زیادی کرده‌ است و می‌دانم که با مشکلات عدیده اداری و مالی مواجه بودند که این مسئله در بسیاری از سازمان‌های دیگر هم وجود دارد؛ با این وجود وی دستاوردهای بزرگی در این حوزه داشتند.

شفافیت مالی انجمن تحسین بر انگیز است
سرپرست انجمن سینمای جوانان ایران ادامه داد: چیزی که برای من مهم و تحسین‌برانگیز بود، شفافیت مالی مجموعه است؛ واضح است بودجه انجمن به چه صورت هزینه شده که از این جهت به آقای موسوی و همکاران ایشان تبریک عرض می‌کنم.

محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی کشور روز یکشنبه (۱۶ آبان) طی حکمی مهدی آذرپندار را به عنوان سرپرست انجمن سینمای جوانان ایران منصوب کرد.  آذرپندار متولد ۱۳۶۸ و فارغ التحصیل دانشگاه علم و صنعت است. وی فعالیت‌هایی همچون مدیر گروه فیلم و سریال شبکه سه (۹۷ تا ۱۴۰۰)، عضو شورای عالی نمایش سیما (۹۸ تا ۹۹ و ۸۹ تا ۹۱)، قائم مقام خانه تولیدات جوان صداوسیما (۹۶-۹۷)، مدیر مرکز آفرینش های هنری سازمان بسیج مستضعفین (سال ۹۶)، داوری در جشنواره های مقاومت، ایثار و عمار و فعالیت در رسانه‌های مختلف به عنوان منتقد، دبیر و عضو هیئت تحریریه را در کارنامه خود دارد.

منبع: ایرنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.