مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: در هفت ماهه سال جاری بیش از ۴۹ میلیون متر مکعب آب شرب در استان تولید و بین مشترکان در سطح استان توزیع شده است.

تولید بیش از ۴۹ میلیون متر مکعب آب شرب در خراسان شمالی

به گزارش قدس آنلاین، غلامحسین ساقی با اشاره به توزیع بیش از ۴۹ میلیون متر مکعب آب در استان بین مشترکان شرکت اظهار داشت:  از این مقدار آب تولیدی بیش از ۱۳ میلیون متر معکب آن از سدها و مابقی از آبها زیر زمینی استحصال شده، آبهای سطحی که از سه سد شیرین دره در بجنورد، سد بارزو در شیروان و سد بیدواز در اسفراین تامین می گردند وارد تصفیه خانه های آب شده و پس از طی فرآیند تصفیه وارد شبکه های توزیع شهرها و روستاها شده و در دسترس هم استانی ها قرار گرفته و آبهای زیرزمینی مانند آب چاه ها، چشمه ها و قنات ها پس از تولید و پایش کیفیت کلرزنی شده و در اختیار مشترکان قرار می گیرد.

وی افزود: با توجه به آمار و ارقام موجود در مورد تولید و توزیع آب در این مدت، شاهد افزایش ۸/۶ درصد تولید آب در همین مدت نسبت به سال ۹۹ بوده ایم.

وی ادامه داد: در هفت ماه سال ۱۴۰۰ شهرستان اسفراین با ۵/۱۸ درصد افزایش تولید و مانه و سملقان با ۷/۱۵ درصد کاهش تولید بیشترین تغییر تولید آب را در سطح استان به خود اختصاص داده اند.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.