امیر دژاکام از آغاز پیش تولید فیلم داستانی بلند «پانسیون خوشبختی» با نگاهی روانشناختی و جامعه شناختی خبر داد.

 کشور به بازیگر جدید نیاز دارد

به گزارش قدس آنلاین، امیر دژاکام نویسنده، بازیگر و کارگردان تئاتر و تلویزیون درباره ساخت فیلم بلند داستانی «پانسیون خوشبختی» گفت:  من برای نگارش فیلمنامه «پانسیون خوشبختی» حدود شش ماه زمان گذاشتم.

بازیگر فیلم سینمایی «آزاد به قید شرط» با اشاره به اکثر آثاری که کارگردانی کرده است، بیان کرد: آثار من همچون فیلم‌های کوتاه «گلایه»، «کیمیا»، «کافه فراموشی» همگی نگاهی روانشناسانه دارند و البته بعضی از آنها مثل «چاه سرخ» با نگاه جامعه شناختی جلوی دوربین رفته‌اند.

کارگردان فیلم کوتاه «گلایه» درباره فیلم داستانی اخیرش اظهار کرد: «پانسیون خوشبختی» همزمان نگاهی جامعه شناسانه و روانشناختی دارد. این اثر هم رفتار و عملکرد جامعه شناختی انسان‌ها را تحت تاثیر جامعه مورد بررسی قرار می‌دهد و هم روانشناسی یک انسان تحت فشار را مطالعه و بررسی می‌کند.

بازیگر سریال «مدار صفر درجه»   گفت: «پانسیون خوشبختی» فیلمی به مدت زمان ۷۰ دقیقه و درباره زنی است که خانه خودش را به پانسیون تبدیل کرده و همراه با سه دخترش زندگی می‌کند. در این فیلم ماجرای زندگی این چهار زن که هر کدام زندگی و دغدغه های متفاوت خود را دارند، جلوی دوربین می‌رود.

دژاکام افزود: باید منتظر بود تا این فیلم با سختی که سینمای من دارد، تولید شود و ببینیم چقدر در همراه کردن مخاطب موفق خواهد بود.

بازیگر سریال «آخرین دعوت» درباره واژه سینمای من اظهار کرد: سینمای من هیچ وجه تمایزی عجیب و غریب زیباشناسانه نیست، فقط تفاوتش در استفاده از قوانین پروداکشن است که من این قوانین را در سینمای خودم کنار می‌گذارم. در آثار من از گروه هالیودی دستیار یک، دستیار دو، مدیر تهیه و ...خبری نیست ما یک تیم کوچک چریکی هستیم که همه کارها را خودمان انجام می‌دهیم و اکثر گروه از فارغ التحصیلان و دانش آموختگان موسسه فرهنگی هنری اندیشه ماهان هستند.

دژاکام درباره روند تولید فیلم عنوان کرد: چند فیلمی که تاکنون ساخته ایم همگی براساس تمرین های زیاد با گروه بوده است که این امر باعث پایین آمدن زمان فیلمبرداری و قطعا کاهش هزینه تولید می‌شود.

کارگردان نمایش «مکبث» با اشاره به انتخاب بازیگر برای این پروژه توضیح داد: بازیگران مطرح کارشان را ارایه داده‌اند و تقریبا بازی جدیدی از هیچ کدام از ستاره ها نمی‌بینیم لذا کشور به بازیگر جدید و خون تازه نیاز دارد. من بازیگرانی را تربیت کردم که به آنها افتخار می‌کنم همچنان که در سال های قبل نیز بازیگرانی به سینما معرفی کردم که همگی مشغول فعالیت و باعث افتخارم هستند.

این نویسنده و کارگردان در ادامه بیان کرد: به بسیاری از بازیگرانم درس دادم که مبادا به تکرار برسید که آن روز قطعا روز تمام شدن شماست ولی متاسفانه خیلی از آنها درس هایشان را فراموش کردند، به ستاره تبدیل ‌شدند، محبوب شدند و با دستمزدهای بسیار زیاد دیگر باور نمی‌کنند که نیاز به معلم دارند و اینقدر که مورد تعریف و تمجید قرار می‌گیرند به تکرار می‌رسند.

دژاکام ادامه داد: به جرات می‌گویم  بازیگرانی را تربیت کرده‌ام که در عین ناشناخته بودن به راحتی می‌توانند با قدرت نقش اصلی، نقش مکمل و نقش های کوتاه را به خوبی بازی کنند.

بازیگر سریال ترانه مادری ضمن اشاره به اینکه خودش هم در فیلم تازه‌اش بازی می‌کند، عنوان کرد: مانلی حسینی و بهرام ابراهیمی نیز در این اثر همراه گروه هستند.

وی با اشاره به مراحل پیش تولید اثر گفت: مراحل تست گریم و لباس در حال انجام است و تعدادی از لوکیشن ها مشخص شدند تا بتوانیم در آذرماه کار را  در تهران جلوی دوربین ببریم.

کارگردان فیلم کوتاه «کافه فراموشی» اظهار کرد: در هر حال سینمای مدنظر من با سینماهایی مثل هنر و تجربه، سینمای بدنه و یا سینمای حرفه ای تفاوت دارد، خیلی‌ها معتقد بودند که به این شکل نمی‌توان کار کرد ولی ما کار کردیم و خوشبختانه شد.

دژاکام در پایان سخنانش مطرح کرد: «پانسیون خوشبختی» ثمره زحمات هنرجویان فارغ التحصیل موسسه فرهنگی هنری اندیشه ماهان است که بعد از ساخت با توجه به شرایط اکران سینماها و ترافیک شدید پخش و اکران فیلم‌ها در یکی از پلتفرم‌های آنلاین به نمایش در می‌آید.

منبع: صبا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.