مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران گفت: روند کاهش واحدهای تولیدی تعطیل شده در کشور آغاز شده و از ابتدای امسال تاکنون ۸۸۷ واحد راکد به چرخه تولید بازگشته‌اند که ۳۷ واحد از این تعداد مربوط به خراسان رضوی است.

۸۸۷ واحد تولیدی راکد در کشور به چرخه تولید بازگشتند

به گزارش قدس آنلاین، علی رسولیان روز شنبه در مراسم بهره برداری از ۲ طرح زیرساختی و یک واحد صنعتی احیا شده در شهرک صنعتی توس مشهد افزود: رییس جمهوری بر کاهش واحدهای تولیدی تعطیل شده و لزوم احیای آنها تاکید ویژه دارند و امسال تعداد اندکی از واحدهای صنعتی تعطیل شدند.

وی ادامه داد: احیای واحدهای راکد مرهون تلاش واحدهای تولیدی است که با وجود مشکلات اقتصادی و مشکل در مبادلات مالی، کمبود سرمایه در گردش و مواد اولیه توانسته اند فعالیت خود را حفظ کرده و توسعه دهند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: طرح پایش واحدهای صنعتی کشور از ۲ ماه گذشته آغاز شده که طی آن بیش از ۶۰ مورد از مشکلات واحدهای راکد احصا شده و گزارش بسیار خوبی در این زمینه تدوین شده است.

وی بر تامین زمین برای فعالان اقتصادی بویژه در خراسان رضوی تاکید کرد و افزود: امسال ۱۰ هزار هکتار زمین به گستره شهرکها و نواحی صنعتی کشور افزوده می شود که این مهم براساس طرح آمایش سرزمین و شناسایی ظرفیتهای منطقه ای هر استان انجام می‌شود.

رسولیان ادامه داد: در این راستا امسال دستکم ۳۰۰ هکتار زمین به گسترده شهرکهای صنعتی خراسان رضوی افزوده می شود.

وی گفت: امسال پنج هزار میلیارد تومان صرف زیرساختهای شهرکها و نواحی صنعتی ایران شده است که در این راستا در خراسان رضوی ۳۰۰ میلیارد تومان پروژه برای حوزه زیرساختهای آب و برق و دیگر زیرساختها تعریف شده است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران افزود: این سازمان بخشی از هزینه های مربوط به تامین برق شهرکها و نواحی صنعتی را تقبل کرده که اختصاص بخشی از این مبالغ برای ایجاد پستهای برق در شهرکهای صنعتی خراسان رضوی در حال انجام است.

وی ادامه داد: تامین آب شهرکها و نواحی صنعتی ایران از اولویتهای جدی است و در صدد هستیم بخشی از پساب شهری را خریداری کنیم تا واحدهای صنعتی با مشکل تامین آب مواجه نشوند.

در این مراسم کانال آبهای سطحی در فاز یک و ۲ شهرک صنعتی توس مشهد به طول ۶ کیلومتر و با هزینه ۷۵ میلیارد ریال و شبکه برق در فاز چهار این شهرک به طول هفت کیلومتر و هزینه بیش از ۲۰ میلیارد ریال مورد بهره برداری قرار گرفت.

همچنین یک واحد صنعتی راکد با سرمایه گذاری ۳۰۰ میلیارد ریال و اشتغال ۶۲ نفر در فاز یک شهرک صنعتی توس احیا و به چرخه تولید بازگشت.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.