۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۶
کد خبر: 776862

به گفته رئیس ستاد بزرگداشت یوم‌الله ۹ دی، مجموعه ۴ جلدی روزشمار فتنه ۸۸ که توسط جمعی از پژوهشگران تهیه شده، به‌زودی منتشر می‌شود.

 روزشمار فتنه ۸۸ در ۴ جلد منتشر خواهد شد

به گزارش قدس آنلاین، جلسه ستاد بزرگداشت یوم الله نهم دی با حضور حجت الاسلام مجتبی اشجری قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، روسا و سرپرستان دفاتر استانی این نهاد از طریق ارتباط تصویری و علی محمد نائینی رئیس مرکزی ستاد بزرگداشت یوم الله نهم دی در دفتر مرکزی شورا برگزار شد.

 نائینی بزرگداشت حماسه یوم الله نهم دی را از دو ساحت مورد بررسی قرارداد و گفت: حماسه نهم‌دی  دو ساحت تبیینی دارد یک ساحت تبیین فتنه خطرناک و پیچیده‌ای است که انقلاب اسلامی با آن مواجه شد که در حقیقت یک کودتای بسیار مدرن و پیچیده‌ای بود. فتنه‌ای کاملاً از پیش طراحی شده با هدف براندازی نظام که این نکات در تبیین‌های مقام معظم رهبری به صراحت وجود دارد.

 وی افزود: یک ساحت دیگر واکنش عاشورایی در اوج ولایت‌مداری مردم فهیم و با بصیرت در مقابله‌ی تمام عیار با آن فتنه بود که در تاریخ انقلاب اسلامی به یک حماسه بی‌بدیل تبدیل شد.

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت یوم الله ۹ دی خاطر نشان کرد: به برکت زحمات تمامی عزیزان در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، یوم الله ۹ دی در فهرست مناسبت‌های اصلی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و انقلاب اسلامی ماندگار شد.

وی گفت: یک منبع محتوایی بسیار خوب ۹ جلدی تحت عنوان دایره المعارف فتنه ۸۸ با همکاری ۱۴ نفر پژوهشگر برجسته در آن دوره رونمایی کردیم که به ابعاد این رویداد مهم پرداخته شده است. مفهوم شناسی، بررسی کودتای مخملی، کالبدشکافی حوادث سال ۱۳۸۸، زمینه ‌های شکل‌گیری حماسه یوم الله نهم دی، نقش قدرت‌های بزرگ، رفتارشناسی خواص و جریان های سیاسی، نقش بی بدیل و منحصر به فرد مقام معظم رهبری در مواجهه با فتنه در سال ۸۸ و چگونگی شکل گیری حماسه یوم الله نهم دی، سرفصل های مجموعه محتوایی مستند بی بدیل ۹ جلدی بود.

 نائینی افزود: ان‌شاء‌لله به زودی یک مجموعه ۴ جلدی تحت عنوان روزشمار فتنه ۸۸ هم آماده انتشار داریم که با اهتمام جمعی از پژوهشگران حدود سه سال بر روی آن کار شده و تقریبا سه جلد آن آماده است.

وی افزود: در این مجموعه از یکم فروردین ۸۸ تا پایان اسفندماه ۸۸ حوادث را به صورت روزشمار و مستند مورد بررسی قرار داده و در مورد اهمیت و آثار حماسه یوم الله نهم دی به تفصیل مطالبی عنوان شده که درس های بسیار جدی برای جبهه باطل داشت و باورها و محاسبات دشمن را برهم ریخت و انقلاب را در مسیر خود واکسینه  و تجربه های قرن را در فروپاشی نظام های سیاسی بی اعتبار کرد.

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت یوم الله ۹ دی با بیان این موضوع که در نهم دی جایگاه ولایت فقیه و عمق ولایت مداری مردم به نمایش گذاشته شد بیان کرد: دشمنان انقلاب اسلامی با بهره گیری از تجربه های مختلف از جمله الگوی انقلاب‌های رنگی  به دنبال براندازی بسیار پیچیده ای بودند و به زعم آنها این تجربه‌ای که در نظام‌های سیاسی شکننده عامل فروپاشی بوده‌است، در جمهوری اسلامی هم با بهره‌گیری از فرصت انتخاباتی می توانند نتیجه بگیرند، اما واکنش مردم و فضای بسیار خوب تبیین و روشنگری که با محوریت مقام معظم رهبری که در سال ۸۸ شکل گرفت، نقشه های دشمن را نقش بر آب کرد.

وی قدرت حماسه آفرینی مردم ایران یک پدیده بی بدیل عنوان کرد و افزود:  اوج وفاداری و غیرت را مردم فهیم و انقلابی ایران اسلامی در دفاع از ارزش های ولایی و انقلابی با یک حماسه عظیم به نمایش گذاشتند.

نائینی اظهار داشت: به طور قطع بصیرت و هوشیاری مردم یک جامعه را واکسینه می کند که حماسه یوم الله نهم دی سال ۸۸ از جمله این موارد است. نهم دی یک وجه اصلی آن عاشورایی بودن بود که مردم فهیم و ولایت‌مدار برای جبران آن چیزی که در عاشورای ۸۸ در ۶ دی اتفاق افتاد،  به میدان آمدند و یک دفاع همه جانبه از خاندان عصمت و طهارت و امام حسین علیه السلام انجام دادند.

وی تاکید کرد: بر اساس تعبیر مقام معظم رهبری می‌توان ۹ دی را با عاشورای ۵۷ مقایسه کرد همچنان که عاشورای ۵۷ پشتوانه جدی انقلاب اسلامی بود، حماسه نهم دی در سال ۸۸ نیز نظام و انقلاب اسلامی را در مسیر خود واکسینه کرد و حضور پرشور مردم با بصیرت در مراسم یوم الله ۹دی تجلی اوج ولایت‌مداری مردم بود.

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت یوم الله ۹ دی گفت: تبیین رسالت تاریخی خواص و مسئله نفوذ یک مسئله مهمی است که دراین مناسبت باید مورد توجه قرار گیرد. نفوذ در سال ۸۸ خواص و افراد بی بصیرت و کم بصیرت را دچار آسیب جدی کرد.

وی در خصوص برنامه‌های بزرگداشت یوم الله نهم دی گفت: دستورالعمل اولیه برای برزگداشت مراسم یوم الله نهم دی آماده شده و تمرکز اصلی ما در روز نهم دی است و رویکرد هم، همان رویکرد تبیینی مورد نظر مقام معظم رهبری است. در واقع ما باید ببینیم با چه ابزار و روشی می توانیم ابعاد مختلف این خطر بزرگ که نظام جمهوری اسلامی با آن مواجه شد را تبیین کنیم.

نائینی تصریح کرد: اگرچه مناسبت ها زیاد است و هر مناسبتی هم خاستگاه خود را دارد اما می بایست با شناخت از ظرفیت ها، برنامه‌ریزی های لازم را برای برگزاری مراسم باشکوه یوم الله نهم دی را در سراسر کشور انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه فتنه ۸۸ آخرین فتنه علیه نظام جمهوری اسلامی نیست، افزود: فتنه انگیزی علیه جمهوری اسلامی همیشگی است و فقط ابزار، روش و بسترهای شکل‌گیری آن متفاوت است. دشمن با بهره‌گیری از تجربیات خود با ابزارها و روش‌های جدید جنگ خود را علیه نظام طراحی می کند.

نائینی افزود: بزرگداشت یوم الله نهم دی فرصتی برای بصیرت افزایی، افزایش قدرت بازدارندگی ملی و افزایش هوشمندی ملت ایران در مواجهه با تهدیدات جدید دشمن است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.