رییس اداره صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: به دنبال قطعی برق تابستان امسال که منجر به کاهش یا توقف تولید واحدهای سیمانی و فولادی استان شد، این واحدها روزانه ۵۱۵ میلیارد ریال خسارت متحمل شدند.

صنایع خراسان رضوی روزانه ۵۱۵ میلیارد ریال از قطعی برق زیان می‌بینند

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا افشین  با اشاره به فعالیت ۱۳ واحد فولادی و هفت واحد تولید سیمان در خراسان رضوی افزود: پیش بینی شده که زمستان امسال نیز قطعی برق برای واحدهای سیمانی و فولادی استان وجود داشته باشد.

رییس اداره صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی اظهار داشت: طبق اعلام دستگاه های اجرایی مربوطه، قطعی برق برای واحدهای صنایع سنگین مانند سیمان و فولاد از آذرماه امسال در استان آغاز می شود که تا پایان سال ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: قطعی برق واحدهای صنایع سنگینی مانند سیمان و فولاد، مشکلاتی را برای تجهیزات و ماشین آلات و تولید آنها در بازار به وجود می آورد لذا با همکاری استانداری و سایر دستگاه های اجرایی درصدد چاره جویی برای رفع این مشکل هستیم که هم اینک نیز نشستهایی با متولیان واحدهای مزبور در حال برگزاری است تا واحدهای تولیدی یاد شده، آسیب کمتری از این ناحیه متحمل شوند.

رییس اداره صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: از آنجا که محدودیت در تامین گاز را برای صنایع سنگینی مانند سیمان و فولاد در زمستان خواهیم داشت، برنامه ریزی لازم برای تامین سوخت دوم (نفت کوره) مورد نیاز این واحدها با همکاری شرکت توزیع پخش فرآورده های نفتی استان انجام گرفته است.

افشین اظهار داشت: محدودیت هایی نیز در تامین سوخت دوم واحدهای سیمانی وجود دارد زیرا منابع ذخیره سوخت دوم آنها تکمیل نیست و قطعی طولانی مدت گاز این صنایع، شرکت نفت را در تامین سوخت دوم این واحدها دچار مشکل می کند.

وی به الزام ثبت نام تولیدکنندگان و عرضه کنندگان کالا در "سامانه جامع تجارت" اشاره و بیان کرد: این موضوع باعث تسهیل کسب و کارها برای سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی شده و زمینه دسترسی مناسب مردم و مصرف کنندگان را به انواع کالا و محصولات فراهم کرده است که در نهایت باعث حفظ تعادل در نظام عرضه و تقاضا و بازار محصولات و ایجاد شفافیت در فعالیتهای اقتصادی و تسهیل در تجارت می شود.

افشین اضافه کرد: هدف اصلی در سامانه جامع تجارت، ایجاد دولت الکترونیک و رونق و شفافیت در اقتصاد کشور است، تحقق این مهم باعث کاهش فساد در کسب و کارها، یکپارچه سازی در فرآیندهای تجاری، شفاف سازی تجارت و نظارت بر صادرات و واردات کالا می شود و از قاچاق و احتکار کالا جلوگیری می کند.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.