شهر مقدس قم در سالروز وفات حضرت فاطمه معصومه(س)، ‌ دختر گرامی امام موسی بن جعفر(ع) غرق در عزا و ماتم است.

قم در سالروز وفات حضرت معصومه(س) غرق ماتم است

به گزارش قدس آنلاین، خادمان آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) ‌ امروز، ۲۵ آبان‌ماه به نیابت از همه مردم دلداده اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در جوار بارگاه ملکوتی این بانوی کرامت به عزاداری مشغول هستند و سایر ارادتمندان نیز در صحن‌های حرم مطهر حاضر شده و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی نسبت به ساحت آسمانی کریمه اهل بیت(ع) ‌ عرض ارادت می‌کنند.

به‌دلیل شیوع ویروس کرونا، ‌ تمهیداتی اندیشیده شده‌ است تا عزاداران با رعایت مسائل بهداشتی عرض ارادت خود را نسبت به حضرت معصومه(س) ‌ تقدیم کنند.

مردم قم امروز به نیابت از همه شیعیان و دلدادگان اهل بیت(ع) ‌ در سراسر ایران و جهان عزادارند؛ شهر قم سیاه‌پوش است و اکثر مردم به احترام حضرت معصومه(س) لباس عزا به تن کرده و پرچم‌های سیاه در منازل و محل کار خود نصب کرده‌ و اشک ماتم می‌ریزند.

همچنین به همین مناسبت حرم مطهر حضرت معصومه(س) و اطراف آن یکپارچه سیاهپوش شده و صدای قرآن و مداحی اهل بیت(ع) از ماذنه‌ها به گوش می‌رسد.

مراسم جاروکشی خادمان حرم مطهر امام رضا(ع) نیز، امروز، ۲۵ آبان‌ماه به‌مناسبت سالروز رحلت شهادت‌گونه حضرت معصومه(س) در صحن امام رضا(ع) حرم بانوی کرامت برگزار شد.

مساجد، تکایا و دفاتر مراجع نیز با برگزاری مراسم عزاداری با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در سالروز رحلت این بانوی بزرگوار مشغول عزاداری و نوحه‌سرایی هستند.

یادآور می‌شود، آیین تعویض پرچم گنبد حرم مطهر کریمه اهل‌ بیت(ع) به‌مناسبت رحلت شهادت‌گونه بانوی کرامت، با حضور خادمان حرم مطهر امام رضا(ع) در صحن امام رضا(ع) روز گذشته، ۲۴ آبان‌ماه در حرم مطهر برگزار شد.

مراسم عزاداری شب رحلت شهادت‌گونه حضرت معصومه(س) نیز شب گذشته، ۲۴ آبان‌ماه با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین حسینی قمی و مداحی سیدمهدی میرداماد و مهدی رسولی در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر کریمه اهل‌ بیت(ع) برگزار شد. همچنین مداحان استان قم شب گذشته با روضه‌خوانی در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر، در سوگ رحلت شهادت‌گونه کریمه اهل‌ بیت(ع) به عزاداری پرداختند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.