داوری جشنواره ابوذر توسط مرکز مطالعات رسانه انجام می شود

به گزارش قدس آنلاین، آیین رونمایی از پوستر و سایت سومین جشنواره ابوذر مازندران با حضور خبرنگاران رسانه های گروهی در اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی مازندران برگزار شد.
به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، مسئول بسیج رسانه مازندران در این مراسم اظهار کرد: در سه ماهه اول امسال رتبه دوم کشور را در راستای عملکرد سازمانی کسب کردیم که این افتخار با همکاری همه فعالان رسانه‌ای استان محقق شده است.
عبدالمهدی حق‌شناس به تشکیل قرارگاه رسانه‌ای در مازندران اشاره و از برگزاری جلسات قرارگاه در همه شهرها خبر داد.
وی با بیان اینکه برگزاری کارگاه‌های آموزشی ویژه مسائل حقوقی در استان در دستور قرار دارد، گفت: این برنامه‌ها در فضای مجازی برگزار شده و بنا داریم با فروکش کردن کرونا، دوره‌ها را بصورت حضوری برپا کنیم.
مسئول بسیج رسانه مازندران با اعلام اینکه اطلاع‌رسانی و پوشش مراسم کمک‌های مومنانه به خوبی صورت گرفته است از هم‌افزایی مناسب در حوزه‌های مختلف بین فعالان رسانه‌ای استان خبر داد.
حق شناس با اعلام اینکه پیگیری برای دریافت تسهیلات معیشتی برای فعالان رسانه‌ای از دیگر اقدامات انجام شده در این حوزه است، از ادامه این امر در سالجاری خبر داد.
در ادامه مسئول بسیج اقشار و متخصصین سپاه کربلای مازندران با اعلام اینکه ۲۲ مجموعه قشر در بسیج استان فعال هستند، گفت: هدف ما پیگیری رسالت بسیج در جامعه هدف است.
شهرام نوری با اشاره به اینکه بسیج در حوزه‌های مختلف کمک کار توسعه کشور است، از اقدامات صورت گرفته در راستای سازماندهی نخبگان دانشگاهی گفت و گفت: درنظر داریم که با استفاده از این ظرفیت در راستای پیشرفت و ترقی استان گام برداریم.

کیفی سازی تولید محتوای رسانه ها، هدف اصلی جشنواره ابوذر

همچنین دبیر سومین جشنواره ابوذر مازندران از برگزاری این رخداد رسانه ای در ۹ قالب خبر، گزارش، مصاحبه، یادداشت و مقاله، تیتر، عکس، کاریکاتور، اینفوگرافی و مونشن گرافی توسط سازمان بسیج رسانه استان خبر داد.
حسین احمدی مهلت ارسال آثار را ۲۰ آذرماه اعلام و اظهار کرد: برای اولین بار سامانه جشنواره طراحی و خبرنگاران می توانند آثار خود را در آدرس aboozarmaz.ir بارگذاری کنند.
وی به مکاتبات دبیرخانه جشنواره با اداره کل ارشاد اسلامی مازندران و به تبع آن با مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه های وزارت ارشاد در رابطه با داوری آثار اشاره کرد و گفت: به دلیل اهمیت موضوع داوری و بالابردن کیفیت جشنواره، از داوران خُبره و توانمند ملی در ارزیابی آثار استفاده خواهد شد.
دبیر سومین جشنواره رسانه ای ابوذر مازندران از پالایش مطالب رسیده و حذف موارد کپی در دبیرخانه جشنواره خبر داد و افزود: هر خبرنگار می تواند در دو بخش و هر بخش ۳ اثر در بازه زمانی اول آذر سال ۱۳۹۹ لغایت ۲۰ آذر ۱۴۰۰ ارسال کند.
حسین احمدی کیفیت آثار را بر کمیت آن ارجح دانست و از خبرنگاران خواست با تولید آثار کیفی در جهت پویایی جشنواره تلاش کنند تا در نهایت آثار ارزنده ای برای اختتامیه جشنواره کشوری ابوذر ارسال شود.
وی با اعلام اینکه درنظر داریم کتاب جشنواره همزمان با اختتامیه آن منتشر و توزیع شود، اضافه کرد: در دسترس قرار گرفتن آثار برتر، چراغ راه رسانه ها در راستای کیفی سازی محتوایی خواهد بود.
دبیر سومین جشنواره رسانه ای ابوذر مازندران، محورهای جشنواره را دفاع مقدس، کرونا و کمک مومنانه، بسیج و حوزه های اقدام، بصیرت و دشمن شناسی، مطالبه گری و امیدآفرینی، دستاوردهای انقلاب اسلامی، مبارزه با آسیب های اجتماعی، تولید، پشتیبانی و مانع زدایی ها، مدیدیت مصرف و صرفه جویی، محیط زیست و گردشگری، مسائل صنفی خبرنگاران، مبارزه با تروریسم و خروج آمریکا از منطقه و علمداران‌ ولایت عنوان کرد.
احمدی از اختصاص بخش ویژه جشنواره به عالم فرزانه ذوالفنون آیت الله حسن زاده آملی خبر داد و گفت: از بهترین اثر که به این شخصیت بزرگ مازندرانی بپردازد، تجلیل خواهد شد.
وی در پایان از همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در راستای برگزاری جشنواره قدردانی و از سایر دستگاه های مرتبط خواست در این اقدام فرهنگی مشارکت کنند.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.