دیپلمات پیشین کشورمان داعش را ابزار و طراحی آمریکا برای نابودی کشورهای منطقه عنوان کرد و گفت: سردار سلیمانی توانست محور مقاومت را سازماندهی کرده و توطئه آمریکا را خنثی کند به طوری که اگر امروز از افول آمریکا و خروج آن از منطقه حرف زده می‌شود، نتیجه تلاش‌های سردار سلیمانی است.

سردار سلیمانی طراحی و توطئه آمریکا در منطقه را خنثی کرد

به گزارش قدس انلاین، محسن پاک‌آیین  درباره اهداف قدرت‌های فرامنطقه ای از ایجاد گروه‌های تروریستی تکفیری در منطقه در سال‌های اخیر گفت: هدف آمریکا از ایجاد گروه‌های تروریستی در منطقه غرب آسیا و خصوصا ایجاد داعش، بی‌ثبات‌سازی کشورهای مسلمان و تضعیف کشورهای مخالف رژیم صهیونیستی برای تامین امنیت این رژیم است.

کارشناس مسائل بین‌الملل افزود: آمریکا تامین امنیت رژیم صهیونیستی را از برنامه‌های راهبردی خود می‌داند و در این هدف هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه هم نظر هستند و برای تحقق آن از هم سبقت می‌گیرند.

پاک‌آیین تصریح کرد: در دوره‌ای آمریکا هم به دلایل مسائل مالی و هم به دلایل فشارهایی که بر روی سربازان آمریکا بود تصمیم گرفت نیروهای نظامی خود را از منطقه خارج کند. در این دوره آمریکا تلاش کرد گروه‌های تروریستی را ایجاد کند تا به نیابت از آمریکا اهداف این کشور را در غرب آسیا از جمله در سوریه و عراق دنبال کنند.

وی ادامه داد: با همین هدف بود که داعش ایجاد شد و در این مسیر برخی کشورهای مرتجع منطقه مانند امارات و عربستان سعود هم با کمک‌های مالی خود داعش را ایجاد و تجهیز کردند.

سفیر پیشین ایران در آذربایجان اظهار کرد: هدف آمریکا، اروپا و کشورهای مرتجع این بود که با اعمال فشار داعش بتوانند دولت قانونی بشار اسد را سرنگون کنند و دولتی متمایل با دیدگاه‌های آمریکا را در سوریه روی کار بیاورند و درعین‌حال علاقه‌مند بودند که سوریه را به چند بخش مختلف تجزیه کنند.

پاک‌آیین خاطرنشان کرد: این راهبرد در ارتباط با سایر کشورهای اسلامی هم از سوی آمریکایی‌ها دنبال می‌شود که سعی می‌کنند با تجزیه کشورهای اسلامی و تبدیل آنها به چند کشور کوچک در جهت تضعیف کشورهای بزرگ اسلامی برای تامین امنیت رژیم صهیونیستی اقدام کنند.

وی بیان کرد: آمریکایی‌ها با هدف سرنگونی بشار اسد و تجزیه سوریه وارد کار شدند و اروپایی‌ها هم حمایت کردند و تحت نام ضرورت استقرار دموکراسی در سوریه آمدند و داعش را در مناطق مختلف سوریه مسلح کردند و بعد اهداف خود را دنبال کردند، خرابی‌های بی‌شماری ایجاد و خسارت‌های زیادی وارد و مردم بی‌گناه را کشتند و شاهد بودیم که برای آن‌ها فرقی نمی‌کرد که کشته شدگان و آسیب دیدگان شیعه یا سنی باشند و بعد از سوریه همین پروژه را به عراق هم گسترش دادند.

کارشناس مسائل منطقه اضافه کرد: آنها سعی کردند عراق را هم به سه بخش شیعه‌نشین، کردنشین و سنی‌نشین تجزیه کنند و دو کشور مسلمان قدرتمند منطقه مانند عراق و سوریه را که دارای انگیزه‌های ضدصهیونیستی بودند را تضعیف و از گردونه مبارزه با رژیم صهیونیستی حذف کنند.

وی در پاسخ با تشریح نقش و جایگاه سردار شهید قاسم سلیمانی فرمانده فقید نیروی قدس سپاه در خاموش کردن فتنه داعش اظهار کرد: سردار سلیمانی توانست فتنه داعش را بشناسد و با بصیرتی که داشت همه طرح‌های آمریکایی‌ها و حامیان اروپایی و منطقه‌ای آنها را شناسایی کرد و با طراحی‌های مخصوص به خود در مقابل طرح‌های آمریکایی‌ها ایستاد و بعد از ۶ سال موفق شد که داعش را شکست دهد و بعد از آزادی بوکمال وعده داد که پایان داعش ظرف ۳ ماه دیگر هم رقم خواهد خورد که همین اتفاق هم افتاد.

پاک‌آیین ادامه داد: سردار سلیمانی شخصیتی بود که غیر از ابعاد اسلامی، عرفانی، اعتقادی و ارتباط نزدیکی و توکلی که بر خدا داشت و به دلیل همین توکل و اینکه از غیر خدا نمی‌ترسید، دارای بصیرت و بینش بلندی برای پیش‌بینی حوادث و شناختن طراحی‌های دشمن و زدن بدل و خنثی‌سازی این طراحی‌ها بود. تا حدی که ژنرال‌های ستاد مشترک ارتش آمریکا معمولاً از او به احترام یاد می‌کردند و علیرغم اینکه سردار سلیمانی دشمن آمریکا بود آنها او را پدیده نظامی مطرح می‌کردند که با درایت خاصی که دارد می‌تواند در مقابل آمریکا بایستد و نقشه‌های آنها را خنثی کند.

دیپلمات پیشین کشورمان افزود: سردار سلیمانی برای مقابله با توطئه‌های آمریکا، تاسیس محور مقاومت را در دستور کار خود قرار داد و با توجه به اینکه نهضت‌های ضدرژیم صهیونیستی منطقه در لبنان، فلسطین و سایر مناطق به ایشان اعتماد و به صداقت وی ایمان داشتند، سردار سلیمانی خیلی زود توانست محور مقاومت را متشکل از نیروهای حزب‌الله که قبلاً هم وجود داشت و آزمایش خود را پس داده بود و نیروهای رزمنده فلسطینی مانند حماس و جهاد اسلامی و همچنین نیروهای داخلی سوریه، عراق، افغانستان و یمن تشکیل دهد.

وی گفت: امروز محور مقاومت در واقع مهمترین نهاد متشکلی است که در مقابل آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه ایستاده و زوال آمریکا و رژیم صهیونیستی را دنبال می‌کند.

 این دیپلمات پیشین کشورمان اظهار کرد: اگر امروز گفته می‌شود که آمریکا در مسیر افول است و کسی هم در این تردید ندارد یا اینکه پیش‌بینی می‌شود رژیم صهیونیستی در مسیر زوال حرکت می‌کند اینها به دلیل طراحی‌های سردار سلیمانی برای ایجاد محور مقاومت و حمایت از این محور است.

پاک‌آیین تصریح کرد: سردار سلیمانی هم به‌عنوان فرمانده با شجاعت، توکل بر خدا در کنار این محور قرار داشت و در نتیجه موفق شد با حضور این محور در منطقه نه ‌فقط داعش بلکه آمریکا و رژیم صهیونیستی را هم منزوی کند به طوری که امروز آمریکا جایگاهی در منطقه ندارد و کشوری تاثیرگذار در غرب آسیا نیست و همه اینها به‌ دلیل فداکاری‌های سردار سلیمانی و طراحی‌های علمی و عملیاتی او برای مقابله با آمریکا و رژیم صهیونیستی بود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا می‌توان گفت ترور سردار سلیمانی پاسخ و واکنش استکبار به ختم غائله داعش در منطقه بوده است، گفت: آمریکا به دلیل نقشی که سردار سلیمانی در مهار و نابودی فتنه داعش داشت، ترور سردار سلیمانی را در دستور کار قرار داد و به شکلی ناجوانمردانه، غیرقانونی و مذبوحانه این سردار بزرگ و هم‌رزم عراقی او سردار شهید ابومهدی مهندس را به شهادت رساند.

پاک‌آیین اضافه کرد: درعین‌حال برای‌ اینکه بتواند از بقایای داعش هم بهره‌برداری کند و بعد از شکست آنها در عراق و سوریه آنها را با کمک رژیم صهیونیستی به افغانستان منتقل کرد و ما امروز شاهد هستیم که داعش در افغانستان هم سیاست‌های آمریکا را برای بی‌ثبات‌سازی این کشور دنبال می‌کند.

وی بیان کرد: امیدواریم که گروه‌های حاکم در افغانستان و همه گروه‌های مجاهد بتوانند در مقابل داعش بایستند و اجازه ندهند که آمریکا، افغانستان را هم تبدیل به سوریه دیگر کند و تروریسم را بر این کشور مسلط کند.

این کارشناس مسائل منطقه عنوان کرد: البته در این زمینه کشورهای منطقه خصوصا ایران، روسیه و چین و کشورهایی که سابقه مبارزه با تروریسم دارند باید هوشیار باشند و با طراحی‌ها و ارتباطات خودشان با هیات حاکمه فعلی افغانستان اجازه ندهند داعش در افغانستان اهداف آمریکا را تامین کند.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.