مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی گفت: جامعه امروز با توجه به دغدغه‌ها و مشکلات معیشتی، بیشتر از گذشته نیاز به امید، نشاط و شادی دارد و چه بهتر که این امر به واسطه انجام فعالیت‌های فرهنگی کتاب‌محور باشد.

کتاب‌محوری جامعه را به امید و نشاط می‌رساند

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام علی اکبر سبزیان روز شنبه در آیین انعقاد تفاهم‌نامه با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان  خراسان رضوی  افزود: فعالیت کتابخانه های عمومی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در یک راستا و با هدف پرورش ۲ گروه سنی مهم و آینده ساز کشور است.
وی خاطرنشان کرد: اگر اندیشه این قشر به نحو احسن پرورش یابد، این آموزشها ماندگار و پایدار خواهد بود. 
مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی با اشاره به فعالیت کتابخانه های سیار در استان، گفت: با توجه به اشتراک جامعه هدف، هر دو دستگاه می توانیم در کنار یکدیگر و با بهره گیری از ظرفیتهای دو مجموعه فعالیتهای اختصاصی و اجتهادی موثر و مفیدی در حوزه کتاب به ویژه در مناطق دورافتاده، کم برخوردار و برخی از شهرستانها با توجه به محدودیتهای موجود داشته باشیم.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی نیز گفت: مخاطب اصلی کانونهای پرورش فکری گروه سنی ۷ تا ۱۷ است و بیش از ۶ نوع فعالیت در قالبهای فرهنگی، ادبی و عمومی با محوریت کتاب توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ارائه می شود. 
ابراهیم زره‌ساز افزود: مربیان کانون پرورش فکری در نقش یک مربی و کتابدار سعی در معرفی و ارائه برنامه های فرهنگی کتاب محور به زیباترین شکل ممکن دارند تا بتوانند از این طریق نسل کودک و نوجوان جامعه را به کتاب و کتابخوانی علاقه مند سازند.
وی خاطرنشان کرد: انعقاد این تفاهم نامه موجب جریان سازی اتفاقات خوب فرهنگی در حوزه کتاب می شود.
تفاهم نامه همکاری بین اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با هدف افزایش تعاملات فرهنگی به امضا رسید.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.