مدیرکل اداره کل نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس استان خراسان رضوی از آغاز جایگزینی ۳۳۰ بخاری نفتی با وسایل گرمایشی گازی در مدارس این استان خبر داد.

جایگزینی ۳۳۰ بخاری نفتی در مدارس خراسان رضوی آغاز شد

به گزارش قدس آنلاین، ابوالقاسم بابایی  افزود: در حال حاضر تعداد ۳۳۰ کلاس درس استان دارای بخاری نفتی کاربراتوری هستند که به دلیل عدم تخصیص کامل اعتبارات مربوطه از سوی سازمان بهینه سازی مصرف سوخت، تا کنون موفق به جمع آوری این تعداد نشده ایم.

وی ادامه داد: امسال اما با تامین اعتبار لازم از محل استانداردسازی وسایل گرمایشی این اقدام آغاز شده است.

مدیرکل نوسازی مدارس خراسان رضوی اعتبار تعلق گرفته به این امر را پنج میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: به جای این بخاری‌های نفتی سیستم حرارت مرکزی، سیستم گرمایش برقی، شوفاژ و پکیج دیواری جایگزین می‌شود.

بابایی افزود: استفاده از این نوع بخاری‌های نفتی بیشتر در مدارس مناطق کوهستانی خراسان رضوی به خصوص شهرستانهای درگز، سرخس و صالح آباد متمرکز است و سایر شهرستانهای استان به صورت موردی دارای این نوع وسایل گرمایشی هستند.

وی در خصوص وجود بخاری نفتی چکه‌ای در مدارس خراسان رضوی نیز گفت: استفاده از این نوع بخاری در مدارس ممنوع است و اگر در هر کجای استان از چنین وسایلی برای گرمایش استفاده می شود باید اعلام کنند تا به سرعت جایگزین شود.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.