رییس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: با هماهنگی سازمان توسعه تجارت ایران، این استان اواخر آذرماه میزبان هیاتی متشکل از معاونان وزیران تجارت و صنعت و معاون اتاق بازرگانی تاجیکستان در مشهد خواهد بود.

سفر هیات اقتصادی تاجیکستان به مشهد

به گزارش قدس آنلاین، محمدعلی امیرفخریان افزود: به منظور تلاش برای احیای روابط گذشته ایران به ویژه استان خراسان رضوی با تاجیکستان، توسعه روابط تجاری با این کشور در اولویت برنامه های امسال اقتصادی استان قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: امسال تاجیکستان دهمین مقصد صادراتی خراسان رضوی بوده و در هفت ماهه امسال ۱۱ میلیون و ۶۶۴ هزار دلار کالا از این استان به تاجیکستان صادر شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر ارزشی ۵۲۵ درصد رشد داشته است.

وی بیان کرد: با اینکه خراسان رضوی همچنان صادرات کالا از طریق ریلی و جاده ای را از مرز ترکمنستان حفظ کرده است اما مسیر ترانزیتی به تاجیکستان ظرفیت جدیدی است که این استان در تلاش برای بهره گیری مطلوب از آن است.

رییس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: به منظور تسهیل و توسعه روابط تجاری بین ایران و تاجیکستان و آشنایی آن کشور با ظرفیتهای اقتصادی خراسان رضوی، این هیات تجاری تاجیک اواخر آذرماه به مشهد سفر می کند.

امیرفخریان اظهار داشت: برگزاری نشستهایی به منظور تدوین برنامه عملیاتی، بررسی مسایل و مشکلات صادرکنندگان فعال استان، ارزیابی و پایش تحقق اهداف تجارت خارجی استان با کشور تاجیکستان، برگزاری وبینار تخصصی تجارت با تاجیکستان و برنامه ریزی برای برپایی نمایشگاه ایران در شهر دوشنبه، پایتخت تاجیکستان برای این سفر در نظر گرفته شده است تا بتوان زمینه توسعه روابط تجاری با این کشور را فراهم کرد.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.