شهردار مشهد گفت: از معاونت برنامه ریزی می خواهم که کد بودجه هیچ پروژه شهری را باز نکنند، مگر اینکه پیوست مناسب سازی آن برای معلولان دیده شده باشد.

 پروژه های شهری باید دارای پیوست مناسب سازی برای معلولان باشند

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، «سید عبدالله ارجائی» در جلسه شورای معاونین شهرداری افزود: شهر باید برای حضور و فعالیت معلولان مناسب سازی و آماده شود و برای تحقق این هدف نگاه ها به حوزه معلولان باید تغییر کند، زیرا اگر نگاه ها به این حوزه عوض شود و همه خود را مسئول بدانند، بخش زیادی از مشکلات حل می شود.

وی خاطرنشان کرد: آماده شدن شهر برای حضور بیشتر معلولان عزیز تنها با یک اداره با نام شهرهمگان حل نمی شود، بلکه این موضوع باید برای همه بخش های مدیریت شهری اولویت باشد. بر همین اساس از حوزه های مختلف از جمله معاونت شهرسازی، عمران، حمل ونقل و ترافیک، خدمات شهری، فرهنگی و... می خواهیم که در اجرای پروژه هایشان نگاهی ویژه به معلولان داشته باشند.

وی در ادامه گفت: اگر جمعیت شهر را ۳ میلیون نفر در نظر بگیریم، حدود ۴۵۰ هزار معلول عزیز در این شهر زندگی می کنند. این جمعیت زیادی است که سهم آنها از شهر باید مورد توجه ویژه قرار گرفته شود.

شهردارمشهد تاکید کرد: با توجه به اهمیت موضوع از معاونت برنامه ریزی می خواهم که کد بودجه هیچ پروژه شهری را باز نکنند، مگر اینکه پیوست مناسب سازی آن برای معلولان دیده شده باشد. اگر قرار است بوستان و فضای سبز و یا پروژه عمرانی اجرا و یا اتوبوسی برای ناوگان اتوبوسرانی خریداری شود باید پیوست مناسب سازی داشته و نیازهای معلولان عزیز در آنها مورد توجه قرار گرفته شود در غیر اینصورت کد بودجه ای آن باز نخواهد شد.

وی افزود: نگاه ها در شهرداری باید معطوف به مناسب سازی فضاهای شهری برای معلولان شود. این نگاه باید در ستاد، معاونت ها، مناطق، سازمانها و شرکت های تابعه شهرداری مشهد وجود داشته باشد. لذا در هر معاونت رابطی برای پیگیری و هماهنگی امور با اداره شهر همگان مشخص شود که معتقدیم باید ازمیان خود معلولان عزیزانتخاب شوند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.