رئیس پلیس پایتخت از کاهش ۱۰ درصدی ترافیک تهران بعد از اجرای طرح ویژه روانسازی ترافیک در پایتخت خبر داد.

کاهش ۱۰ درصدی ترافیک/کاهش ۳۳ درصدی سرقت از منازل در یک هفته

به گزارش قدس آنلاین، سردار حسین رحیمی صبح امروز در حاشیه حضور در سامانه ۱۹۷ و ارتباط مردمی با شهروندان با اشاره به اقدامات فرماندهی انتظامی تهران بزرگ برای مدیریت ترافیک تهران، گفت: حدود ۴۰۰ نفر از همکاران در پلیس پیشگیری و سایر پلیس‌های تخصصی، به همکاران در مجموعه راهور به خصوص در بازه زمانی ساعت ۱۵ تا ۲۱ افزوده شدند.

رئیس پلیس تهران افزود: در این چند روز با اقدامات صورت گرفته کمتر از ۱۰ درصد ترافیک صبحگاهی و حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد ترافیک عصرگاهی کاهش یافته است.

وی تأکید کرد: حتماً باید به ترک فعل‌های فراوانی که دستگاه‌های مختلف در بحث روان‌سازی ترافیک دارند، توجه و رسیدگی شود و تنها پلیس در این رابطه مسئولیت ندارد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: ما تمام توان خود را به کار می‌گیریم تا گامی را برای روان‌سازی ترافیک و به نفع شهروندان برداریم.

رحیمی با اشاره به اقدامات صورت گرفته درباره ساماندهی معتادان متجاهر نیز بیان کرد: بین هفت تا ۱۰ هزار معتاد متجاهر در سطح شهر داریم که باید ظرفیت پذیرش و نگهداری این افراد فراهم شود.

وی افزود: پلیس حتی مسئولیت قانونی برای جمع‌آوری این افراد ندارد اما در صورت آماده شدن ظرفیت‌، در مدت ۲۴ تا ۴۸ ساعت این افراد را جمع‌آوری خواهیم کرد منتهی باید دیگر دستگاه‌های مختلف مسئول در زمینه معتادان متجاهر، اقدامات خود را انجام دهند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ درباره افزایش کلانتری‌ها نیز یادآور شد: این را مکرراً گفتم که در ۱۱ سال گذشته قرار بوده در گام نخست حداقل ۴۰ کلانتری در تهران ایجاد شود اما اتفاق قابل ذکری در این رابطه صورت نگرفته و امیدواریم دستگاه‌های مسئول در این حوزه از جمله شهرداری، استانداری، وزارت مسکن و شهرسازی به کمک نیروی انتظامی بیایند تا در سطح شهر تهران در این بخش اقدام اثرگذاری انجام دهیم.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه مقابله با سرقت نیز در اولویت ما قرار دارد، خاطرنشان کرد: اکنون بیش از دو هفته است که طرح ویژه مقابله با سرقت را آغاز کردیم که مقابله با سرقت نیز در بین سرقت‌ها از اولویت ویژه‌ای برخوردار است به همین منظور ۱۴۰ اکیپ ویژه در این رابطه توسط پلیس پیشگیری تهران تشکیل شده و این پلیس اقدامات ارزنده‌ای در بحث مقابله با سرقت انجام داده به نحوی که با اجرای این طرح ویژه و جهادی در هفته گذشته سرقت منزل نسبت به هفته قبل آن ۳۳ درصد کاهش یافت.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.