مسوولان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دیدار با هیات وزارت کشاورزی فرانسه؛ زمینه همکاری‌های مشترک در حوزه تعاونی‌ها و فعالیت‌های شرکت‌های سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) را بررسی کردند.

همکاری ایران و فرانسه در حوزه تعاونی و شستا بررسی شد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی،  مدیرکل توسعه تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این دیدار با اشاره به انعقاد تفاهم نامه فی مابین معاونت امور تعاون  و شورای عالی تعاون فرانسه در سال ۹۵، گفت : پس  از کاهش شیوع ویروس کرونا در جهان؛  برای اجرای تفاهم نامه و توسعه روابط بین تعاون گران دو کشور آمادگی کامل داریم.

«سید معین هاشمی» با تاکید بر ظرفیت‌های بخش تعاون در ایران افزود: با برگزاری وبینار های تخصصی؛ انتقال تجارب موفق و برپایی رویداد ها و نمایشگاه و همچنین پذیرش سرمایه‌گذاری با اولویت صنعت گلخانه‌ای می‌توان در مسیر توسعه تعاونی‌ها حرکت کرد.  

دعوت رسمی از سفیر فرانسه برای بازدید از مجموعه‌های شستا 

مشاور مدیرکل امور بین‌الملل نیز در این نشست با تاکید بر ظرفیت‌های شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی، تصریح کرد: به صورت رسمی از سفیر و فعالان اقتصادی و تعاونگران کشور فرانسه برای بازدید حضوری و میدانی از هلدینگ‌های زیر مجموعه شرکت شستا و شرکت‌های تعاونی ایران دعوت می‌کنیم.

«هادی مهدوی»  گفت: شستا بزرگترین مجموعه اقتصادی کشور است و این هلدینگ متعلق به سازمان تامین اجتماعی است که ۵۰ درصد جمعیت مردم ایران عضو آن هستند همچنین دارای هشت هلدینگ سرمایه‌گذاری تولیدی، صنعتی و اقتصادی است.

 معاون برنامه ریزی و توسعه  شستا  نیز در این نشست اظهارداشت: بزرگ‌ترین تولیدات کشاورزی به ویژه تولید شیرخام کشور ایران در این هلدینگ قرار دارد.  

 جلال بهارستان گفت: حجم پروژه های فعال شستا در حال حاضر دو میلیارد دلار است کهیک میلیارد و ۲۰۰ میلیارد دلار در بخش نفت؛ گاز و پتروشیمی؛ ۲۰۰میلیون دلار در بخش کشاورزی و دامپروری و ۶۰۰ میلیون دلار در بخش دارویی؛ سیمان و معدن در حال سرمایه‌گذاری است.

وی افزود : شستا در بورس تهران ثبت شده و ۱۲ درصد بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.  

بهارستان با اشاره به ظرفیت‌های شستا،   آن را بزرگترین مجموعه اقتصادی کشور دانست و افزود : در بخش سرمایه گذاری مشترک و انتقال تکنولوژی با شرکت فرانسه، آماده ایجاد و توسعه روابط اقتصادی و تجاری هستیم.

عزم جدی فرانسه برای افزایش همکاری اقتصادی با ایران

رئیس هیات وزارت کشاورزی  فرانسه  نیز در این نشست با اشاره به عزم جدی در افزایش همکاری‌های اقتصادی بین ایران و فرانسه گفت: با توجه محدودیت‌ها و چالش‌های به وجوده آمده در سال‌های اخیر؛ ما به دنبال راه حل‌هایی هستیم تا همکاری  فرانسه و ایران را در روابط تجاری و اقتصادی گسترش دهیم.

«گروتن» تصریح کرد: با توجه به گسترش پاندمی کرونا؛ تعاونی‌های فرانسه در سه ویینار تخصصی انتقال تجارب موفق تعاونی در دنیا حضور پررنگ داشتند و  با کاهش این بیماری می‌توانیم با معرفی و بستر سازی روابط بین تعاونگران دو کشور را ارتقاء دهیم.

وی با اشاره به شهرت و توان بالای تولید دام و شیر در کشور فرانسه گفت: ما در زمینه‌های سرمایه‌گذاری و انتقال تکنولوژی؛ صادرات دام و اصلاح ژنتیک در حوزه کشاورزی آماده همکاری  با ایران هستیم.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.