نایب رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به مواضع قاطع رییس سابق (Ipu) در برابر خواسته‌های ناحق آمریکا گفت: آمریکای لاتین برای ایران اهمیت زیادی داشته و امیدواریم کشورهای این منطقه از جمله مکزیک، بولیوی و نیکاراگویه و ... در عرصه‌های مختلف رشد کرده و توسعه پیدا کنند.

آمریکای لاتین برای ایران اهمیت زیادی دارد

به گزارش قدس آنلاین، علی نیکزاد نایب رییس مجلس شورای اسلامی و احمد نادری رییس شورای جارای (IPU) با گابریلا کوئواس بارون رییس سابق اتحادیه بین المجالس جهانی  دیدار و گفت و گو کردند.

نیکزاد در این دیدار با اشاره به اهمیت پارلمان، در جمهوری اسلامی ایران گفت: پس از انقلاب اسلامی ۱۱ دوره انتخابات آزاد برای تشکیل پارلمان در ایران برگزار شده و همه اقوام و مذاهب در آن حضور دارند؛ از طرفی حضور زنان نیز در پارلمان ایران کاملا آزاد بوده و آنان همواره حضور پر رنگی در مجلس داشته اند.

وی در ادامه عنوان کرد: از تبادل اطلاعات در خصوص مسائل پارلمانی با مکزیک استقبال می‌کنیم.

نایب ریس مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: جمهوری اسلامی ایران علی رغم وجود تحریم‌های ظالمانه کارهای بزرگی را در حوزه مسکن، مسائل زیرساختی، کشاورزی انجام داده و تجربه های ارزشمندی در حوزه نفت و پتروشیمی بدست اورده و میتواند در تمامی این حوزه ها با مکزیک همکاری مشترک داشته باشد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی افزود: ایران می‌تواند در حوزه های مختلفی نظیر مبارزه با تروریسم، قاچاق مواد مخدر، خلع سلاح بین المللی، مقابله با یک جانبه گرایی و تجاوز آمریکا به کشورها و دخالت در امورات داخلی آنها که دیدگاه مشترکی با مکزیک دارد، همکاری مشترکی داشته باشد.

گابریلا کوئواس بارون با اشاره به سفرهای متعدد خودش به ایران گفت: کشور شما را به خوبی میشناسم و در طول سفرهای متعددم به ایران از شهرهای تهران، اصفهان، شیراز، ابیانه بازدید کردم، مسجد جامع اصفهان یکی از زیبا ترین مناطق دنیا است، من از نزدیک ایران را دیده و با فرهنگ شما آشنا هستم و میدانم بسیاری از اخباری که در خصوص وضعیت ایران منتشر می‌شود، نادرست است. اما متاسفانه همه مردم مکزیک این موضوع را نمی‌دانند.

وی گفت: بیش از ۸۰ درصد سهم شرکت های مکزیک متعلق به آمریکا بوده و حجم زیادی از صادرات ما به آمریکا است.

گابریلا کوئواس بارون تصریح کرد: برای تقویت روابط ایران و مکزیک و کشورهای آمریکای لاتین باید از شکستن تابوها شروع کرده و ایران واقعی را به مردم نشان دهیم. کاری که سفارت ایران در مکزیک به خوبی انجام داده و به زودی نماشگاه فرش ایرانی در یکی از مناطق تاریخی و قدیمی مکزیک برگزار می‌شود. تداوم این رویه موجب تقویت روابط دو کشور می‌شود، از طرفی برنامه ها و قوانین پیشگری از جرم ایران در مکزیک نیز معرفی و از آن استقبال شده است.

رییس افتخاری (IPU) اظهار کرد: تعداد گردشگران مکزیکی برای سفر به ایران روز به روز در حال افزایش است و این مسیر می‌تواند از طریق گروه دوستی مکزیک و ایران، در پارلمان ما تقویت شود. از طرفی با توجه به اینکه عید نوروز برای ما بسیار ارزشمند است و سالانه در پارلمان مکزیک جشنی به این مناسب برگزار می‌کنیم ِلذا امیدوارم بتوانم برای پنجمین بار در نوروز امسال به ایران سفر کنم.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.