وزارت حج و عمره عربستان شرایط جدید را برای ورود عمره‌گزاران اعلام کرد.

شرایط جدید عربستان برای ورود عمره‌گزاران

به گزارش قدس آنلاین، وزارت حج و عمره عربستان سعودی با صدور بیانیه‌ای شرایط جدید صدور ویزا برای عمره‌گزاران را اعلام کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی عربستان سعودی عمره‌گزارانی که با ویزای عمره وارد کشور شده و واکسن‌های معتبر در کشور عربستان را تزریق کرده باشند، مجاز خواهند بود مستقیماً مناسک عمره را به‌جای آورند و نیازی به قرنطینه ندارند.

پایگاه خبری الخلیج الجدید نوشت: این وزارت‌خانه در ادامه تأکید کرد که عمره‌گزاران خارجی که واکسن‌های مورد تأیید سازمان بهداشت جهانی را تزریق کرده باشند به‌مدت سه روز قرنطینه می‌شوند و ۴۸ ساعت بعد از پایان قرنطینه باید تست کرونا بدهند و در صورت منفی بودن این تست، گواهی جهت انجام مناسک عمره به آن‌ها داده می‌شود.

وزارت حج و عمره عربستان همچنین تأکید کرد که شرط اول برای صدور ویزای عمره، دریافت دو دوز واکسن کرونا است.

رسانه‌ها نیز اعلام کردند که تصمیم گرفته شد از ابتدای ماه دسامبر درهای سفر عمره برای مصری‌ها مشروط به دریافت دو دوز واکسن کرونا باز شود.

«عادل حنفی»، نایب‌رئیس فدراسیون عمومی مصریان در عربستان سعودی، گفت: افرادی که واکسن چینی و روسی را دریافت کرده‌اند، قبل از انجام عمره در عربستان به‌مدت ۳ روز قرنطینه خواهند شد.

وزارت کشور عربستان سعودی پنجشنبه گذشته اعلام کرد که از ساعت ۱ بامداد روز چهارشنبه، یکم دسامبر (۱۰ آذر) به شهروندان شش کشور اجازه ورود مستقیم به عربستان سعودی را می‌دهد بدون اینکه نیاز باشد آنها ۱۴ روز را در کشور دیگری در قرنطینه باشند با این شرایط که پس از ورود به عربستان پنج روز را در قرنطینه بمانند.

وزارت حج و عمره با همکاری سازمان اطلاعات و هوش مصنوعی عربستان، از راه‌اندازی سرویسی خبر داد که به زائران خارج از کشور اجازه می‌دهد برای مجوز عمره و نماز در مسجدالحرام و مسجدالنبی(ص) درخواست دهند.

ماه گذشته وزارت کشور عربستان کاهش محدودیت‌ها را از جمله محدودیت‌هایی که در مسجدالحرام در مکه و مسجدالنبی در مدینه اعمال می‌شد، اعلام کرد.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.