رییس انجمن پارااسکی از کسب دو سهمیه بازیهای پارالمپیک زمستانی در رشته اسنوبرد توسط اسکی بازان ایران در مسابقات جام جهانی هلند خبر داد.

کسب دو سهمیه پارالمپیک زمستانی توسط ایران در اسنوبرد

به گزارش قدس آنلاین، عیسی ساوه شمشکی اظهار کرد: مسابقات جام جهانی و کاپ اروپا پارااسکی اسنوبرد با حضور ۷۰ ورزشکار مرد و ۲۴ ورزشکار زن در کلاس‌های LL۲.LL۱ و UL از ۱۶ کشور جهان در پیست تخصصی هلند برگزار شد که در این رقابتها صدیقه روزبه در کلاس LL۲ با زمان ۵۲/۷۷ در جایگاه پنجم قرار گرفت، حسین سولقانی در کلاس LL۲ با زمان ۴۵/۷۳ ششم شد و پوریا خلیل تاش با زمان ۴۵/۸۶ در جایگاه دوزادهم قرار گرفت که در پایان این مسابقات، صدیقه روزبه و پوریا خلیل تاش با تایید IPC سهمیه ورودی بازیهای پارالمپیک زمستانی را کسب کردند.

وی گفت: این موفقیت در شرایطی حاصل شد که اسکی بازان معلول ایران ۴ سال در هیچ تورنمنت برون مرزی حضور نداشتند و تنها با ۴ روز تمرین و بدون داشتن پیست تخصصی اسنوبرد در این مسابقات شرکت کرده بودند.

شمشکی در خصوص تعداد سهمیه‌های کسب شده در پارااسکی برای شرکت در بازیهای پارالمپیک زمستانی، گفت: تا امروز دو سهمیه در اسنوبرد توسط صدیقه روزبه و پوریا خلیل تاش و یک سهمیه در آلپاین توسط احمد جعفری برای شرکت در بازیهای پارالمپیک زمستانی کسب شده است که امیدوارم این تعداد تا ۶ سهمیه افزایش پیدا کند.

رییس انجمن پارااسکی در پایان پیرامون این پرسش که وضعیت کسب سهمیه در رشته صحرانوردی را چگونه ارزیابی می‌کنید، خاطرنشان کرد: در صحرانوردی هنوز هیچ اعزام برون مرزی نداشتیم، اما امیدوارم در این رشته نیز بتوانیم یک سهمیه برای شرکت در بازیهای پارالمپیک زمستانی کسب کنیم.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.