مدیرکل بحران استانداری خراسان رضوی گفت: شهرستان مشهد با حدود یک میلیون و ۳۵۰ هزار مشترک گاز طبیعی، به‌تنهایی به اندازه چند استان کشور گاز مصرف می‌کند که این مهم نیازمند بازنگری جدی درباره رفتار مصرفی شهروندان است.

 مصرف گاز مشهد معادل چند استان است

به گزارش قدس انلاین، محسن نجات افزود: همه‌ساله با آغاز فصل سرما، شاهد افزایش مصرف لجام‌گسیخته و خارج از استاندارد گاز طبیعی در بخش خانگی و عمومی هستیم به‌گونه‌ای که مصرف بیش از ۷۰ درصد گاز استان مربوط به نیمه دوم سال است.

وی با تاکید بر مصرف صحیح گاز طبیعی عنوان کرد: مشهدی‌ها می‌توانند با همدلی و تعامل، الگوی مناسبی برای فرهنگ‌سازی مصرف بهینه گاز برای سایر کلان‌شهرهای کشور باشند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی اظهار کرد: راهکارهای بسیار ساده‌ای همانند استفاده از لباس گرم و خاموش کردن وسایل گرمایشی در اتاق‌های بدون استفاده منزل وجود دارد که شهروندان می‌توانند با مبادرت به آن، مصرف گاز خود را کاهش داده و موجب پایداری گازرسانی به همه بخش‌های مصرفی در روزهای سرد سال شوند.

نجات ادامه داد: مطابق بخشنامه معاون اول رییس جمهوری، دمای اتاق‌ها و سالن‌های جلسات در تمام ادارات و موسسات دولتی باید بین ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتی‌گراد کنترل شود و همچنین سیستم‌های گرمایشی نیز نیم ساعت قبل و بعد از کار روشن و سپس خاموش شوند و شرکت گاز استان موظف به کنترل و پایش اجرای دقیق این دستورالعمل است.

وی گفت: جریان گاز طبیعی سازمان‌ها، موسسات و شرکت‌های دولتی که نسبت به رعایت این دستورالعمل بی تفاوت باشند، قطع خواهد شد.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی پیش از این  اعلام کرده بود که مشترکان این شرکت با مصرف بالغ بر ۳۴۶ میلیون مترمکعب گاز طبیعی در روزهای آخر آبانماه امسال، میزان مصرف گاز نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۱ درصد افزایش یافته است.

حسن افتخاری، مصرف بهینه و درست گاز طبیعی در بخش خانگی را کمک به اشتغال و حفظ زنجیره تولید استان دانسته و افزوده بود: صرفه‌جویی در مصرف گاز با راهکارهای ساده همانند استفاده از پوشش گرم زمستانی در منزل، توجه به برچسب انرژی، عدم استفاده از شومینه به دلیل عملکرد و ایمنی اندک، نصب پرده بر روی پنجره ها و در ورودی، خاموش کردن وسایل گرمایشی اتاق های بدون استفاده، نصب درزگیر در پنجره‌ها و درها، عایق‌کاری لوله‌های‌ آب گرم موتورخانه مرکزی و بستن خروجی کانال های کولر در زمستان میسر است.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.