مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: ایجاد نیروگاه خورشیدی در شهرک‌های صنعتی با امضای یک مدل توافقی بین وزارت نیرو و وزارت صنعت، معدن و تجارت در دستور کار قرار گرفته است.

ایجاد نیروگاه خورشیدی در شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی، علی بهرامی زاده مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: استاندار محترم انجام مطالعات ایجاد نیروگاه‌های انرژی تجدید پذیر وخورشیدی با همکاری واحدهای تولیدی را در شهرک‌ها ونواحی صنعتی مورد تاکید قرار داده و تحقق این موضوع به جد در دستور کار این شرکت و تشکل‌های صنعتی مربوطه در استان قرار گرفته است.

او  افزود: در نشست هم اندیشی اعضای تشکل‌ها و مدیران دستگاه‌های اجرایی در بخش صنعت با استاندار محترم ضمن تشریح موانع و مشکلات این بخش در خراسان رضوی به‌خصوص در حوزه تامین زیرساخت‌های آب، برق، گاز و مخابرات، موضوع مطالعات ایجاد نیروگاه‌های انرژی‌های تجدید پذیر و خورشیدی در شهرک‌ها ونواحی صنعتی استان نیز مور تاکید قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی ادامه داد: در این نشست مصوب شد که کارگروه تخصصی با محوریت انجمن مدیران صنایع استان موضوع اجرای طرح نیروگاه‌های خورشیدی و انرژی‌های تجدیدپذیر را به صورت کارشناسی وعملیاتی بررسی کرده و به مدیریت عالی استان گزارش دهند.

بهرامی زاده بیان کرد: اخیرا ایجاد نیروگاه خورشیدی در شهرک‌های صنعتی با امضای یک مدل توافقی بین وزارت نیرو و وزارت صنعت، معدن و تجارت در دستور کار قرار گرفته است تا بتوان از این طریق با همکاری صاحبان صنایع نیروگاه‌های خورشیدی را در شهرک‌های صنعتی ایجاد کرد.

او تصریح کرد: از چند ماه قبل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی با همکاری انجمن مدیران صنایع خراسان رضوی اقدام به شناسایی شرکت‌های دانش بنیان توانمند در حوزه تولید برق کرده اند که به همین منظور هم یک شرکت دانش بنیان در دانشگاه فردوسی مشهد طرح جامعی را به منظور ایجاد نیروگاه خورشیدی در شهرک‌های صنعتی با مشارکت بخش خصوصی تدوین و ارائه کرده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی تاکید کرد: در صورت موافقت وزارت صمت این طرح به صورت آزمایشی در شهرک فناوری صنایع غذایی و بیوتکنولوژی مشهد اجرا شود، سپس با رفع عیوب آن در کل شهرک‌های صنعتی کشور به اجرا درآید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.