جنگلبانی شغلی پردردسر و سخت اما با مواجب کم و خطرات بسیار است، این قشر همواره در پشت پرده قرارگرفته اند و تلاش هایشان چندان دیده نمی شود اما مهم تر از این ها معیشت آن هاست که مدتی است که پرداخت حقوق بسیاری از جنگلبان ها و گارد حفاظتی مازندران با تاخیر چند ماهه روبرو شده است.

بغض خفته جنگلبانان بیدار شد/ دست حقوق بگیرهای نجومی در جیب جنگلبانان بی ادعا!؟

به گزارش قدس آنلاین، یک کارگر قراردادی در شرکت های مورد قرار داد با منابع طبیعی از عدم پرداخت حقوق نزدیک به سه ماهه خود گلایه مند بوده و در این راستا گفت: کارگران شرکتی که با منابع طبیعی قرارداد دارند نزدیک به سه ماه است که حقوق خود را دریافت نکرده‌اند.
 وی گفت:با سختی کار حضور در جنگل ها و تنش های موجود انتظار می رود شرکت‌های طرف قرار داد و به تبع آن اداره کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان مازندران  فکری به حال پرداخت حقوق معوقه کارگران انجام دهد.

 در این راستا  مجید ذکریایی فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران منطقه ساری در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به پیگیری در راستای پرداخت معوقات نیروها، اظهار کرد: بودجه حفاظت منابع طبیعی تبیین شده است اما از سازمان به موقع به دستمان نمی‌رسد.

وی گفت: اگر تمام بودجه به صورتی یکسان به حساب اداره کل منابع طبیعی واریز شود پرداخت حقوق معوقه دولت صورت خواهد گرفت.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران منطقه ساری  با اشاره به اینکه بودجه از تهران واریز می‌شود، تاکید کرد: تاخیر در رسیدن بودجه به اداره کل منابع طبیعی منجر به عدم پرداخت حقوق چند ماهه برخی کارکنان شرکت  طرف قرار داد شده است.

ذکریایی با اشاره به پیش‌بینی منابع طبیعی جهت چالش‌هایی از این دست، ادامه داد: در اداره کل منابع طبیعی قراردادی که با  شرکت ها منعقد کردیم چنانچه تا سه ماه  اداره کل توان پرداخت حقوق کارگران را به هر دلیلی  نداشت و در پرداخت حقوق کارگران با مشکل مواجه شد شرکت‌ها تعهد کردند خودشان این حقوق و پرداخت کنند.

 فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران در پاسخ به اینکه در صورتی که شرکت  اقدام به پرداخت معوقه کارگران نکند تکلیف چیست، اظهار کرد: تضمین هایی از شرکت ها در اختیار ما قرار دارد که در صورت عدم پرداخت معوقه، از محل  سپرده تضمین ها برداشت و به کارگران پرداخت شود.

ذکریایی همچنین تاکید کرد: در حال حاضر حقوق شهریور کارگران پرداخت شده و دو ماه و از حقوق آنها معوق مانده است و به سه ماه نرسیده است و مهر ماه نیز در حال پیگیری است.

 وی خاطرنشان کرد: ۱۲ شرکت با سازمان جنگلها قرارداد دارند و شرکت چوب و کاغذ مشکلی ندارد و پرداختی خودش را انجام داده و در نهایت تمام تلاش ما این است که حقوق  حقه کارگران زودتر پرداخت شود تا انگیزه لازم برای فعالیت در آنها به سستی نرود.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.