۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۶
کد خبر: 780036

یک تابلو نقاشی نادر اثر «بوتیچلی» نقاش نامدار رنسانس که انتظار می‌رود به زودی ده‌ها میلیون دلار فروخته شود در دوبی نمایش داده می‌شود.

نمایش شاهکار «بوتیچلی» در دوبی

به گزارش قدس آنلاین، دوبی از هفته آینده میزبان «مرد غمگین» اثر «ساندرو بوتیچلی»   خواهد بود که انتظار می‌رود در حراجی ساتبیز در ۴۰ میلیون دلار به فروش برسد.

«مرد غمگین»، پرتره‌ای است که در آن مسیح درحالی که تاجی از جنس خار بر سر دارد به تصویر کشیده شده است. در این نقاشی فرشتگان به نحوی دور سر مسیح نقاشی‌ شده‌اند که هاله‌ای از نور بالای سر مسیح دیده شود. در اواخر قرن پانزدهم میلادی و اوایل قرن شانزدهم میلادی، یعنی در سال‌های پایانی عمرش، «بوتیچلی» به خلق تابلوهای نقاشی با موضوعات مذهبی روی آورد؛ این درحالی است که او در ابتدا بیشتر نقاشی‌هایی از اشراف‌زادگان فلورانسی خلق می‌کرد.

«مرد غمگین» یکی از آخرین تابلوهای نقاشی «بوتیچلی» است که هنوز در مجموعه‌های خصوصی دست به دست می‌شود، قرار است از ۱۲ تا ۱۴ دسامبر (۲۱ تا ۲۳ آذر) در ساتبیز دوبی به نمایش گذاشته شود.

این تابلو نقاشی نخستین‌بار در مجموعه آثار هنری متعلق به یک خواننده مشهور اپرا شناسایی شد که در نهایت از این مجموعه در حراجی سال ۱۹۶۳ ارائه شد و به قیمت ۲۸هزار دلار فروخته شد.

انتظار می‌رود این نقاشی به دومین اثر گران این هنرمند تبدیل شود. در حال حاضر تابلو نقاشی از این هنرمند که در سال ۲۰۱۳ در حراجی کریستیز به قیمت ۱۰.۴ میلیون دلار فروش رفت به عنوان دومین اثر گران «بوتیچلی» شناخته می‌شود.

پس از اینکه این نقاشی در دوبی نمایش داده شد برای حضور در حراجی آثار استادان قدیم نقاشی ساتبیز که در ژانویه ۲۰۲۲ برگزار می‌شود به نیویورک بازگردانده می‌شود.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.