معاون توسعه و مدیریت منابع وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه تغییر اقلیم مشکلات جدی را برای کشور بوجود آورده است، گفت: ضروری است با همکاری متخصصین دانشگاهی فکری برای تغییر اقلیم و بخش کشاورزی کرد.

 فکری برای تغییر اقلیم کشور شود

به گزارش قدس آنلاین، علی اکبر متکان امروز  در آیین تکریم و معارفه رئیس جدید سازمان جهاد کشاورزی استان فارس ادامه داد: استان فارس با اقلیم متنوع و جغرافیای پهناور بعنوان یکی از قطب های کشاورزی کشور دراین حوزه محسوب می شود.

وی گفت: تنوع اقلیم این استان باعث شده انواع آب و هوا ازجمله سرد و کوهستانی، خشک و نیم خشک و معتدل در این خطه وجود داشته و برای کاشت انواع محصولات کشاورزی مناسب باشد.

وی افزود: فارس در حوزه باغبانی رتبه اول و در زمینه تولید محصولات کشاورزی رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده است.

متکان تلاش جدی برای رشد کشاورزی فارس را از اولویت های این سازمان برشمرد و اظهار داشت: رشد کشاورزی این استان که اکنون ۱ ممیز ۹ دهم درصد است که اصلا شایسته فارس که قطب کشاورزی است نیست و باید در دوره مدیریت جدید این سازمان به حدود ۸ درصد ارتقا یابد.

وی خواستار دنبال شدن اشتغالزایی هدفمند کشاورزی در این استان شد و افزود: عملیاتی سازی الگو کشت از طریق کشاورزی قراردادی و تغییر الگو کشت با توجه به این شیوه یکی از ضروریت‌ها است که باید به جد دنبال شود.

متکان ادامه داد: زنجیره ارزش محصولات کشاورزی در استان فارس باید ایجاد شود زیرا پتانسیل کافی در این زمینه در استان وجود دارد.

وی در ادامه توجه جدی به موضوع باغداری فارس را خواستار شد و تاکید کرد: باغ های استان فارس خصوصا از نوع مرکبات باید احیا و بازسازی شوند.

معاون توسعه و مدیریت منابع وزارت جهاد کشاورزی عنوان کرد: بازگرداندن فارس به قله در حوزه تولید غلات امر مهمی است که باید با جدیت دنبال شود زیرا زمانی نه چندان دور فارس تامین کننده اصلی غلات کشور بوده و امید داریم با برنامه ریزی مجددا این افتخار به این استان بازگردد.

متکان گفت: تحول حوزه کشاورزی باید با رویکردی جهادی دنبال تا محقق شود.

در این آیین از تلاش‌های احمد طمراسی تقدیر و مجتبی دهقان پور بعنوان رئیس جدید سازمان جهاد کشاورزی استان فارس معارفه شد.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.