رئیس مجلس در پاسخ به تذکر نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ گفت: معلمان خرید خدماتی باید مانند سایر معلمان در هفته ۲۴ ساعت تدریس داشته و فرصت مطالعاتی آنها در قالب ۴۴ ساعت قانون کار دیده شود.

 پژمان‌فر: در حق معلمان خرید خدمت ظلم شده/ قالیباف: مشکل را با دستگاه‌های نظارتی مطرح می‌کنم

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۲۱ آذر) و در تذکری شفاهی اظهار داشت: نیروهای خرید خدماتی سابقه زیادی در تدریس دارند و باید حداقل حقوق کارگری به آنها پرداخت شود و بیمه کامل داشته باشند اما دستگاه های نظارتی به این موضوع ایراد گرفتند و گفته‌اند منظور از حقوق کارگری حداقل ۴۴ ساعت کار در هفته است در حالی که این معلمان ۲۴ ساعت در هفته تدریس می کنند.

وی گفت: نیروهای خرید خدماتی مانند سایر معلمان در هفته ۲۴ ساعت تدریس دارند اما کمتر از ۲ میلیون دریافتی آنها است و حقوق آنها با تاخیر زیادی پرداخت می شود تعداد آنها ۳۲ هزار نفر است و انتظار می رود این موضوع از طریق آموزش و پرورش و دستگاه‌های نظارتی دنبال شود.

محمد باقر قالیباف رئیس مجلس در پاسخ به تذکر پژمان فر تصریح کرد: با دستگاه‌های نظارتی صحبت خواهیم کرد؛ درست است که در قانون کار ۴۴ ساعت پیش بینی شده است اما باید معلمان خرید خدماتی ۲۴ ساعت در هفته تدریس داشته و فرصت مطالعاتی آنها در این ۴۴ ساعت دیده شود لذا از طریق دستگاه‌های نظارتی این موضوع را دنبال خواهیم کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.