مدیر امور پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هم اکنون کشورمان با کمبود پرستار مواجه است و شاخص پرستار به تخت بستری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد حتی از میانگین کشوری نیز پایین تر است.

شاخص پرستار به تخت در دانشگاه پزشکی مشهد از میانگین کشوری پایین تر است

به گزارش قدس آنلاین، دکتر امیر رضا صالح مقدم روز دوشنبه در مراسم تجلیل از پرستاران دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود:در حال حاضر شاخص تعداد پرستار به‌ تخت در دانشگاه علوم پزشکی مشهد کمتر از یک است در حالی که این رقم بر طبق شاخص های وزارت بهداشت ۱.۸ باید باشد و به طور یقین این شاخص نسبت به شاخص های بین المللی خیلی پایین تر است.

وی ادامه داد: هم اکنون ۹ هزار کادر پرستاری در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی فعالیت دارند که ۶ هزار نفر از آنان کارشناس پرستاری هستند.

مدیر امور پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت:۶۰ درصد کادر پرستاری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد درگیر کرونا بوده اند و بین ۶۰ تا ۷۰ درصد آنان دست کم یک بار به بیماری کووید -۱۹ در حین خدمت مبتلا شده اند. 
صالح مقدم افزود:در این دوران ۱۴ تن از همکاران پرستار در این دانشگاه به علت ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند که تاکنون پرونده ۶ تن از آنان برای اطلاق عنوان شهید برایشان تایید شده است.

وی ادامه داد:افزایش دستمزد پرستاران در سایر کشورها در کنار دانش و توانمندی پرستاران ایرانی مهمترین علل مهاجرت پرستاران و جذب آنها در سایر کشورها شناخته شده است.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.