مونا خوش اقبال از نمایش مجموعه آثار دیده نشده کامبیز درمبخش در چهلمین روز درگذشت این هنرمند پیشکسوت خبر داد.

نمایش ۷۰ اثر دیده نشده کامبیز درمبخش در چهلمین روز درگذشتش

به گزارش قدس آنلاین، مونا خوش‌اقبال مدیر گالری کاما، درباره نمایشگاه کامبیز درمبخش بیان کرد: مراسم گرامیداشت چهلمین روز درگذشت استاد پیشکسوت کارتون و کاریکاتور مرحوم کامبیز درمبخش، با نمایش ۷۰ اثر از کارتون‌های این هنرمند فقید در گالری کاما برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه با مشارکت انجمن هنرمندان پیشکسوت برپا خواهد شد، ادامه داد: تصاویری از کارتون‌هایی که مرحوم درمبخش در دهه‌های ۴۰ و ۵۰ شمسی خلق کرده و در دست یک مجموعه‌دار ایرانی بوده است، برای اولین بار در معرض نمایش قرار می‌گیرد. عمده موضوع این آثار هم مسائل اجتماعی است.

خوش‌اقبال درباره علت میزبانی گالری کاما از این نمایشگاه بیان کرد: آخرین نمایشگاه آقای درمبخش در گالری کاما بود، اما روز افتتاحیه در بیمارستان بستری شدند و فرصت بازدید پیدا نکردند. از طرفی آقای علیخانی مجموعه‌دار این آثار می‌باشد، چند وقت پیش یکباره وارد گالری کاما شد و درباره مجموعه خود با من صحبت کرد. به گفته او مرحوم درمبخش هم قصد نمایش این آثار را داشته، اما هیچوقت فرصت آن را پیدا نکرده است. از همین رو تصمیم گرفتم که کاما میزبان آثار دیده نشده کامبیز درمبخش باشد.

گفتنی است نمایشگاه آثار دیده نشده کامبیز درمبخش روز ۲۶ آذرماه با حضور خانواده این هنرمند افتتاح می‌شود و به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.