سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور گفت: توسعه روابط همسایگی راهبرد اصلی و مهم دولت سیزدهم است و در این عرصه وزارت کشور به عنوان یک دستگاه فرابخشی با تمام ظرفیت به دنبال تقویت مبادلات مرزی با همسایگان است.

وزارت کشور درصدد تقویت بازارچه‌های مرزی است

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، محسن کوشش تبار در نشست مشترک با رحیم حیات قریشی سفیر پاکستان در تهران و استاندار سیستان و بلوچستان به تشریح زمینه های همکاری های متقابل اقتصادی و تجاری میان دو کشور پرداخت و افزود: زمینه و پایه اصلی تعاملات، امنیت و اعتماد متقابل است که خوشبختانه میان دو کشور فراهم است و باید از این فرصت برای توسعه و گسترش مراودات اقتصادی بهره بگیریم.

کوشش تبار با اشاره به دیدار وزیر کشور با سفرای کشورهای منطقه و تاکید بر گسترش همکاری های مشترک اقتصادی، گفت: در این نشست وزیر کشور بر ضرورت توسعه اقتصاد مرزی میان ایران با کشورهای همسایه تاکید داشتند و برای همین بایستی زمینه های این همکاری بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه باید فاصله میان دو ملت بزرگ ایران و پاکستان در حوزه های مختلف اقتصادی، تجاری و مرزی کاهش یابد، تاکید کرد: توسعه روابط همسایگی راهبرد اصلی و مهم دولت سیزدهم است و در این عرصه وزارت کشور به عنوان یک دستگاه فرابخشی با تمام ظرفیت به دنبال تقویت مبادلات مرزی با همسایگان است.

کوشش تبار در بخش دیگری از صحبت های خود به ضرورت تکمیل خط لوله صلح میان دو کشور اشاره و تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران با دارا بودن ذخایر گازی بی نظیر در جهان از ظرفیت بالایی برای سرمایه گذاری در این حوزه دارد و امید داریم با تقویت سرمایه گذاری در این حوزه اتصال گاز به کشور دوست و همسایه پاکستان محقق شود.

وی در ادامه حضور حسین مدرس خیابانی را با توجه به توانمندی بالای اقتصادی و صنعتی در کسوت استانداری ویژه استان سیستان و بلوچستان فرصتی برای گسترش مبادلات مرزی میان ایران و پاکستان عنوان کرد و گفت: با توجه به علاقه و انگیزه بالای استاندار سیستان و بلوچستان برای تقویت حوزه های اقتصادی و صنعتی این استان و از سوی دیگر ماموریت جدی وزارت کشور در رفع محرومیت زدایی استان های مرزی، باید از این فرصت به نحو موثری برای ارتقای سطح بازرگانی و تجاری دو کشور ایران و پاکستان استفاده شود.

کوشش تبار در بخش دیگری از صحبت های خود به ضرورت تداوم ارتباطات دو سویه و برگزاری نشست های فصلی با هدف بررسی اجرای برنامه های توسعه اقتصاد مرزی اشاره کرد و گفت: باید با فعال کردن ظرفیت های همکاری در حوزه بازارچه های مرزی بتوانیم نمونه ای عالی از همکاری های مشترک اقتصادی و تجاری را در منطقه رقم بزنیم.

در ادامه این نشست رحیم حیات قریشی سفیر پاکستان در تهران روابط دو کشور دوست و همسایه ایران و پاکستان را مثبت توصیف کرد و گفت: سطح روابط دو کشور در حوزه های مختلف به خصوص در عرصه امنیتی به درجه بالایی ارتقا یافته است.

وی در ادامه به ضرورت گسترش تبادلات مرزی به خصوص در حوزه بازارچه های مرزی اشاره کرد و افزود: روسای جمهوری هر دو کشور بارها آمادگی شان را برای  توسعه بازارچه های مرزی و ایجاد نقاط جدید مرزی اعلام کرده اند که باید از این فرصت برای تقویت تبادلات دو سویه مرزی استفاده کنیم.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.