رییس فدراسیون کشتی برخلاف رسم همیشگی از دعوت مسئولان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک به رقابت‌های فینال لیگ کشتی خودداری کرد.

چرا سجادی و صالحی امیری به فینال لیگ کشتی دعوت نشدند؟

به گزارش قدس آنلاین، رقابت‌های حساس مرحله نهایی لیگ کشتی آزاد و فرنگی با حضور چهره‌های مطرح کشتی ایران و جهان در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی تهران برگزار شد و تیم‌های برتر این رقابت‌ها در حضور مسئولان سیاسی جام قهرمانی را بالای سر بردند.

اما در شرایطی که برخی چهره‌های سیاسی به سالن رقابت‌های کشتی دعوت شده بودند و در مراسم اهدای مدال و جام قهرمانی نیز حاضر بودند، بر خلاف رسم معمول، هیچ کدام از مسئولان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک در سالن رقابت‌ها حضور نداشتند.

پیگیری خبرنگار ایسنا برای دلایل غیبت مسئولان ورزش ایران در سالن ۱۲ هزار نفری آزاد حاکی است، مسئولان فدراسیون کشتی ظاهرا به دلیل دلخوری از برخی رفتارهای مسئولان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک از دعوت آن‌ها به مرحله نهایی لیگ کشتی آزاد و فرنگی خودداری کرده‌اند.

ظاهرا پس از آنکه امیرحسین زارع و محمدرضا گرایی از سوی اتحادیه جهانی کشتی عنوان بهترین عملکرد سال ۲۰۲۱ کشتی جهان را بدست آوردند تا هر دوی این عناوین در کشتی آزاد و فرنگی از آن نمایندگان ایران شود، هیچ کدام از مسئولان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک پیام تبریکی در این‌باره صادر نکردند که همین امر نیز گلایه شدید مسئولان فدراسیون کشتی و علیرضا دبیر را به دنبال داشته است.

درگیری‌های اخیر روسای فدراسیون کشتی و کمیته ملی المپیک بر سر انتخابات کمیسیون ورزشکاران کمیته المپیک و انتقاد آشکار رییس فدراسیون کشتی از وزیر ورزش و گلایه از بودجه کشتی نیز از دیگر عوامل ایجاد فاصله بین فدراسیون کشتی و مسوولان ارشد ورزش است.

کشتی به عنوان ورزش اول ایران، همواره بزرگترین سهم را در افتخارآفرینی‌های ورزش ایران داشته است؛ بدون شک ادامه این روند و گسترش اختلافات میان مسئولان فدراسیون کشتی با مسئولان ارشد ورزش می‌تواند به ضرر کشتی و ورزش ایران در رویدادهای مهم باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.