رییس قوه قضاییه گفت: روسای قوای سه گانه برای بهبود وضع اقتصادی و افزایش رفاه عمومی تلاش و اهتمام ویژه دارند و با همراهی مردم اجازه نمی‌دهند خواب آشفته دشمنان برای ضربه‌زدن به نظام جمهوری اسلامی ایران محقق شود.

محسنی اژه‌ای: روسای قوا برای بهبود وضع اقتصادی جامعه اهتمام ویژه دارند

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه ای امروز در دیدار با قضات و کارکنان دستگاه قضایی گلستان اظهار داشت: فشار اقتصادی تحمیلی به کشور بی سابقه است و دشمنان همه تمرکز خود را در جبهه اقتصادی متمرکز کرده اند تا از این راه به کشور آسیب بزنند . 

وی اظهار داشت: استکبار جهانی تمام تلاش خود را بر این رویکرد استوار کرده اند که با افزایش فشار حداکثری در حوزه اقتصادی، جایگاه ایران را متزلزل کنند و به همین سبب در حال استفاده از همه ظرفیت های خود هستند.

محسنی اژه ای گفت : با همدلی بین مدیران و همراهی مردم اجازه نخواهیم داد خواب آشفته دشمنان تعبیر شود و بدون شک برنده این جنگ اقتصادی، مردم ایران هستند .

رییس قوه قضاییه افزود : مردم اطمینان داشته باشند که رییس دولت و روسای سایر قوا با تمام توان برای خدمت به مردم در تکاپو هستند و همانطور که بخشی از مشکلات برطرف شد با همراهی مردم سایر مشکلات را هم برطرف خواهیم کرد.

 رییس قوه قضاییه ادامه داد : برای بهبود وضع معیشتی مردم ، جلسه سران سه قوه بدون وقفه و به صورت هفتگی برگزار می شود تا با اتخاذ راهکارهای مناسب اجازه ندهیم مردم از فشارهای خارجی وارده به اقتصاد کشور آسیب بیشتری ببیند .

رئیس عدلیه همچنین پرهیز از جرم انگاری را یکی از اهداف سند تحول قضایی دانست و گفت: تلاش ما در قوه قضاییه آن است که ضمن پرهیز از جرم انگاری جدید، از میزان ۲ هزار عنوان مجرمانه نیز کاسته شود تا به تبع آن میزان ورودی پرونده ها به مراکز و مراجع قضایی تقلیل یابد و بدین ترتیب علاوه بر افزوده شدن بر کیفیت رسیدگی های قضایی از فرسودگی نیروها نیز جلوگیری شود.

محسنی اژه ای با اشاره به رویه فعلی و عملکرد شورای حل اختلاف در کشور گفت : فلسفه شکل گیری این نهاد، استفاده از ظرفیت مردمی برای کاهش اختلاف و افزایش مصالحه در دعاوی بود و قرار نبود که یک نهاد دولتی موازی برای مصالحه شکل بگیرد اما در این مدت از رویکرد اصلی خود دور شد.

 وی به کمبود  نیروی انسانی در قوه قضاییه اشاره کرد و افزود: با توجه به برنامه ششم توسعه مقرر بود سالانه سه هزار و ۲۰۰ نفر در دستگاه قضایی استخدام شوند اما برای اجرای این مصوبه قانونی با دغدغه هایی روبرو هستیم که در صدد برطرف کردن آن هستیم .

رئیس قوه قضاییه در ادامه با اشاره به مسائل و مشکلات مطرح شده از ناحیه قضات و کارکنان دستگاه قضایی استان گلستان در جریان این نشست گفت: من به مشکلات همکاران قضایی واقف هستم و مسئولان بخش های مختلف قوه قضاییه برای رفع مسائل و مشکلات همکاران قضایی پیوسته مشغول تلاش و مجاهدت هستند و در این زمینه هیچگونه کوتاهی وجود ندارد.

رئیس عدلیه با اشاره به اهتمام خود و سایر مسئولان قوه قضاییه برای رفع مشکلات معیشتی قضات و کارکنان دستگاه قضایی گفت: من طی ۵ ماه اخیر بالغ بر ۱۰ جلسه را با فراکسیون ها و کمیسیون های مختلف مجلس برگزار کرده ام و در جریان این جلسات مشکلات و مسائل معیشتی قضات و کارکنان قوه قضاییه برای نمایندگان مجلس جهت مساعدت بودجه ای آنها تبیین شده است.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای در ادامه با اشاره به اهمیت موضوع اعتباربخشی به اسناد رسمی گفت: تلاش های مجدانه‌ای برای اعتباربخشی به اسناد رسمی در قوه قضاییه صورت گرفته است و در این راستا رایزنی های زیادی با مقامات و مسئولان ذی‌ربط انجام شده و برای آنها مشکلات عدیده ناشی از استفاده و بکارگیری از اسناد عادی در بخش های مختلف کشور تبیین و تشریح شده است.

همچنین در این نشست نمایندگان قضات، کارکنان اداری و برخی از سازمان‌های تابعه دستگاه قضایی به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود در حوزه های مختلف پرداختند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.