هزاران یمنی در تظاهرات گسترده‌ای در مرکز استان شبوه، مخالفت خود را با مداخلات عربستان در امور این کشور اعلام کردند.

تظاهرات هزاران یمنی در محکومیت مداخلات ریاض در امور داخلی این کشور

به گزارش قدس آنلاین، ایسنا به نقل از روزنامه عربی۲۱ نوشت: هزاران تن از ساکنان استان شبوه پس از نماز روز جمعه به خیابان‌های شهر عتق، مرکز این استان آمده و با سر دادن شعارهایی مخالفت خود را با اقدام عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی یمن در برکناری محمد صالح بن عدیو، استاندار شبوه اعلام کردند.

تظاهرکنندگان یمنی با در دست داشتن تصاویری از بن عدیو و پلاکاردهایی، حمایت خود را از این چهره اعلام کرده و مخالفت خود را با دخالت‌های ریاض در امور یمن ابراز داشتند.

در چند روز گذشته اطلاعاتی دال بر اعمال فشارهایی از سوی ریاض بر منصور هادی برای برکناری استاندار شبوه و تعیین فردی به جانشینی او منتشر شده بود و یمنی‌ها نیز نسبت به تن دادن به این فشارها هشدار داده بودند.

روز چهارشنبه یکی از مسئولان یمنی فاش کرد منصور هادی در راستای خواست امارات به فشارهایی که از سوی ریاض برای برکناری استاندار شبوه از سمتش اعمال می شود، تن داده است.

این منبع اظهار کرد: منصور هادی پس از آن که آنها (ائتلاف عربی) برکناری استاندار شبوه را شرط استمرار حمایت هوایی از نیروهای ارتش دولت مستعفی یمن در جبهه‌های استان مارب اعلام کرد، تسلیم فشارهای ریاض شد.

در همین راستا صالح الجبوانی، وزیر حمل‌ونقل سابق دولت مستعفی یمن توییت کرد: امروز مردم شبوه با تظاهرات گسترده خود این پیام بزرگ و پر معنا را به عربستان دادند که باید به خواست ما احترام بگذارید و در امور ما دخالت نکنید چرا که کار بالا گرفته است.

او در ادامه نوشت: هرگونه درهم شکستن خواست مردم با تصمیماتی احمقانه در راستای خدمت به اهدافی غیر از اهداف این مردم، واکنش‌های خواهد داشت که نتایج آن قابل پیش‌بینی نیستند و اگر از در فتنه وارد شوید، هرگز در امان نخواهید ماند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.