وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه متقاضیان مجرد نهضت ملی مسکن در صورت ازدواج نکردن باید قیمت زمین را پرداخت کند، گفت: هزینه برق مالکانی که در سامانه املاک ثبت‌نام نکنند، افزایش می‌یابد.

آغاز ساخت ۸۰۰هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن تا پایان سال/ متقاضیان تهرانی با ۱۵۰میلیون تومان صاحب‌خانه می‌شوند

به گزارش قدس آنلاین، رستم قاسمی اظهار کرد: اکنون در ۸۰۰ شهر، مردم می‌توانند با ورود به سامانه در طرح ملی مسکن نام‌نویسی کنند که با افزایش شهرهایی که دسترسی سامانه برای آن‌ها فراهم می‌شود، آمار نام‌نویسی‌کنندگان افزایش خواهد یافت.

وی با انتقاد از ضعف سیستم جامع اطلاعات در کشور و وجود داده‌ها به‌صورت جزیره‌ای گفت: با ابلاغ قانون جهش تولید مسکن به دولت برای اجرای آن نیاز به زیرساخت‌های نرم‌افزاری داشتیم که به‌سرعت انجام شد.

وی افزود: برای استفاده بیشتر مردم فرم «ج» در اقدام ملی مسکن را اصلاح کردیم و اکنون کسانی که در شهرهای بزرگ، ۵ سال و در شهرهای کوچک، ۳ سال پیش صاحب خانه بوده‌اند، اما پس از آن خانه نداشته‌اند، می‌توانند دوباره در سامانه نهضت ملی مسکن نام‌نویسی کنند.

وی گفت: افراد مجرد نیز می‌توانند در این سامانه نام‌نویسی کنند، اما پس از پایان ساخت واحدها که بین یک و نیم تا دو سال زمان می‌برد باید اسناد ازدواج خود را برای تحویل خانه ارائه دهند.

وزیر راه و شهرسازی درباره کسانی که در این مدت ازدواج نکنند نیز ابراز کرد: اکنون بهای زمین در طرح نهضت ملی مسکن از متقاضیان گرفته نمی‌شود، اما اگر متقاضی ازدواج نکند باید بهای زمین را نیز پرداخت کند.

آقای قاسمی گفت: البته تیم حقوقی طرح نهضت ملی مسکن هنوز این موضوع و سن متقاضیان مجرد برای این طرح را نهایی نکرده است.

وی اضافه کرد: پالایش متقاضیان را همزمان با نام‌نویسی انجام می‌دهیم و به پروژه، معرفی می‌کنیم.

وزیر راه و شهرسازی گفت: بیش از ۲۰۰ هزار واحد مسکن مهر هنوز درگیر مشکلات حقوقی، تعاونی و... هستند که تلاش می‌کنیم هرچه زودتر تکلیف این واحدها مشخص شود.

قاسمی ادامه داد: در طرح نهضت ملی مسکن این طرح را متقاضی‌محور آغاز کرده‌ایم و واحدها با اسم و مشخصات متقاضی ساخته می‌شود نه اینکه مانند مسکن مهر واحدهایی را بسازیم، اما برای آن متقاضی وجود نداشته باشد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: در طرح نهضت ملی مسکن به‌جای مسکن‌سازی، شهرسازی می‌کنیم و همه امکانات، همزمان با ساخت مسکن مانند مدرسه، درمانگاه و... ساخته می‌شود.

وی با اعلام "سیاست ما بلندمرتبه‌سازی در مناطقی که محدودیت زمین نداریم، نیست" افزود: در شهرهایی که مشکل زمین وجود ندارد نباید به‌سمت بلندمرتبه‌سازی برویم و به‌عنوان نمونه در بم، چون مشکل زمین نداشتیم به متقاضیان ۲۰۰ متر زمین دادیم. از ۴ میلیون مسکنی که ساخت آن را متعهد شده‌ایم برای ۲ میلیون مسکن زمین تهیه شده است.

وی افزود: ساخت ۴۱ هزار واحد در قم، ۲۰ هزار واحد در یزد و ۲۰ هزار واحد در زنجان آغاز شده است و در بسیاری از شهرها مانند اراک و کرمانشاه آماده آغاز عملیات اجرایی هستیم.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.