مدیرعامل بیمه سلامت ایران گفت: چنانچه نقصی در مراحل اول و دوم درمان وجود داشت، زوجین می توانند تا سه مرحله در سال از خدمات بیمه ناباروری استفاده کنند.

زوجین می توانند تا سه مرحله از خدمات بیمه ناباروری استفاده کنند

دکتر ناصحی در گفت و گو با قدس آنلاین گفت: بر اساس مصوبه قانونی در بودجه ۱۴۰۰ ، مبلغ ۷۰۰میلیارد تومان برای هزینه های درمانی زوج های نابارور به بیمه سلامت تخصیص داده شد تا در ازای هزینه کرد درمان در مراکز دولتی  و خصوصی، پرداخت صورت گیرد.

وی ادامه داد: بیمه سلامت استاندادرهای لازم را از معاون درمان وزارت بهداشت دریافت کرده وابلاغ و اطلاع رسانی برای همه استان های کشور صورت گرفته است.

مدیرعامل بیمه سلامت  ایران ضمن تأکید بر استفاده از فرصت به دست آمده عنوان کرد:  چنانچه نقصی در مراحل اول و دوم درمان وجود داشت، زوجین می توانند تا سه مرحله در سال از خدمات بیمه ناباروری استفاده کنند. همچنین  اگر زوج ناباروری تاکنون هزینه درمان پرداخت کرده اند، به ازای ارائه فاکتور می توانند از ادارات کل استانی مبالغ مربوطه را دریافت کنند.

دکتر ناصحی گفت: برای ادامه درمان نیز منعی وجود ندارد چراکه کمک لازم از سوی بیمه سلامت به زوجین خواهد شد.

وی یادآوری کرد: تقاضای ما از همکاران، پزشکان متخصص زنان، مراکز ناباروری و همکاران ارولوژیست این است که نهایت همکاری برای درمان این عزیزان را داشته باشند و ما نیز طبق قانون تا سقف ۵۰میلیون تومان در سال، برای سه نوبت درمان می توانیم هزینه پرداخت کنیم.

مدیرکل سلامت بیمه ایران ادامه داد: خوشبختانه اصلاح فرایندها و بخشنامه ها صورت گرفته تا دست ادارات کل برای ارائه خدمات بیشتر باز باشد. از این رو از مراکز ناباروری تقاضا داریم چنانچه تاکنون قراردادی با بیمه سلامت ندارند بابت انعقاد قرارداد اقدام کنند و اگر سوال یا مشکلی دارند حتما با ادارات کل استانی ما در تماس باشند تا راهنمایی های لازم را دریافت نمایند تا بیماران سرگردان نشوند و دغدغه هزینه های درمان را نداشته باشند.

وی درباره میزان پوشش بیمه ناباروری تصریح کرد: مبلغ در نظر گرفته شده حدود ۹۰درصد هزینه ها در مراکز دولتی و خصوصی را پوشش خواهد داد. از این رو خواسته ما از پزشکان و زوج های نابارور این است که از این فرصت استفاده کرده تا در موضوع مهم جوانی جمعیت سهیم باشند.

دکتر ناصحی ادامه داد: چنانچه بیماران در ارائه خدمت و تسهیلات دچار مشکل و نارضایتی شدند، می توانند به ادارات کل استانی مراجعه و یا با تلفن های مربوط به بیمه سلامت و یا با شماره ۱۶۶۶ در تماس باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.