مدیرعامل شرکت آزادراه مشهد - چناران - قوچان گفت: ساخت این آزادراه ۵۴ کیلومتری ۲۱.۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

ساخت آزادراه مشهد - چناران ۲۱ درصد پیشرفت دارد

به گزارش قدس آنلاین، عباس پناه افزود: با توجه به تغییر مدیریت در دستگاه های تشکیل دهنده شرکت ساخت آزادراه، پیشرفت خوبی حاصل شده بطوریکه طی ۱۵ ماه قبل این طرح هشت درصد پیشرفت داشت اما طی یک ماه گذشته و همزمان با این تغییرات ۱.۵ درصد پیشرفت داشته است.

وی ادامه داد: سازمان برنامه و بودجه قولهایی برای تخصیص بودجه داده است از طرفی تداوم کار نیاز به پیگیری هایی در مجلس شورای اسلامی، سازمان برنامه و بودجه و وزارت راه و شهرسازی دارد که با اتفاقات رخ داده به آینده پروژه امیدوارم.

رییس هیات مدیره شرکت احداث آزادراه مشهد - چناران - قوچان گفت: احداث ۵.۲ کیلومتر ابتدای آزادراه در مشهد بر عهده شهرداری این شهر است و ۲.۲ کیلومتر آن آزادراه کندرو است.

وی افزود: از ۵.۲ کیلومتر یاد شده سه کیلومتر در محدوده اختلافی مرز شهرستانهای مشهد و طرقبه شاندیز است و اختلافاتی به خاطر نقشه تقسیمات کشوری این شهرستانها برای ادامه پروژه مشکل ساز شده است، البته همزمان استانداری و دفتر فنی پیگیر رفع این اختلافات هستند.

پناه به مشکلات اعتباری پروژه اشاره کرد و ادامه داد: روشهای دیگری را برای تامین اعتبار به دولت پیشنهاد داده ایم.

بخش دولتی در تملک زمین پروژه آزادراه مقاومت می‌کند

وی گفت: در بخش تملک زمین برای اجرای پروژه با مشکل مواجه شده ایم، بخش‌های دولتی و اوقاف در این خصوص مقاومت می‌کنند، همچنین پروژه معارضاتی با ورزشگاه ثامن الائمه (ع) و پدیده شاندیز دارد اما پیگیری های جدید برای رفع مساله تملک زمین صورت گرفته است.

رییس هیات مدیره شرکت احداث آزادراه مشهد - چناران - قوچان افزود: تا ۲ ماه قبل حدود ۵۰ درصد زمین مورد نیاز پروژه تملک شده بود اما طی ۲ ماه اخیر ۱۵ درصد دیگر به این زمینها افزوده شده و در عمل ۶۵ درصد زمین پروژه تملک شده است.

وی به همراهی آستان قدس رضوی و ورود دولت برای تقویت منابع مالی اشاره کرد و ادامه داد: در ابتدا سهم دولت و وزارت راه در احداث این آزادراه ۳۰ درصد و آستان قدس رضوی ۷۰ درصد بود که پارسال این سهم به صورت ۵۰ درصد مساوی بین دو مجموعه تغییر کرد.

پناه گفت: در آغاز پروژه اعتبار مورد نیاز ۴۲۰ میلیارد تومان برآورد شده بود که اکنون این رقم به ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است لذا آستان قدس رضوی خواستار تغییر سهم خود گردید که پارسال دولت با این تغییر سهم موافقت کرد.

ساخت آزادراه مشهد - چناران از اول فروردین سال ۹۸ به صورت رسمی و طی قرارداد ۳۶ ماهه آغاز شد که در ابتدا وزارت راه و شهرسازی ساخت ۳۰ درصد به همراه تملک زمین طرح و آستان قدس رضوی نیز ساخت ۷۰ درصد بقیه طرح را برعهده داشت.

استاندار وقت خراسان رضوی شهریور ماه ۱۳۹۸ در جریان بازدید از کارگاه این پروژه گفت: در حال حاضر روزانه ۶۰ هزار خودرو در مسیر مشهد - چناران رفت و آمد دارند که تا ۱۰ سال آینده این میزان به ۱۹۵ هزار خودرو در روز می رسد لذا ساخت این آزادراه از طرح های مهم آزادراهی کشور است.  

علیرضا رزم حسینی افزود: طرح آزادراه مشهد - چناران از ابتدای سال ۹۸ آغاز شده است و طی ۳۶ ماه به اتمام می رسد، هزینه در نظر گرفته شده برای ساخت این آزادراه ۵۴ کیلومتری براساس برآورد اولیه حدود چهار هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال است که با توجه به افزایش قیمتها این رقم افزایش خواهد داشت.

آزادراه ۶ بانده (سه باند رفت و سه باند برگشت) مشهد - چناران بدون تقاطع همسطح برای رفت و آمد خودروها با سرعت ۱۳۰ کیلومتر در ساعت طراحی شده است.

خراسان رضوی با پنج هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه آسفالته اصلی و فرعی، هفت هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه آسفالته روستایی و هفت هزار و ۷۶۰ کیلومتر راه غیرآسفالته در جایگاه دوم کشور از نظر طول راهها قرار دارد.

تاکنون ۲ آزادراه مشهد - باغچه و کنارگذر شمالی مشهد در مجموع به طول ۱۱۲ کیلومتر در خراسان رضوی ساخته شده است.

منبع: ایرنا
انتها ی خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.