قدس آنلاین نگاهی دارد به تیترهای صفحه اول روزنامه های جهان در روز سه شنبه چهارم ژانویه ۲۰۲۲ (سیزدهم دی ماه ۱۴۰۰)

مروری بر صفحه اول مطبوعات جهان (سه شنبه ۱۴ دی) + عکس

اوینینگ استاندارد

روزنامه اوینینگ استاندارد چاپ انگلیس از جریان افتادن تست های گسترده در مدارس این کشور بعد از بازگشت دانش آموزان به مدارس خبر می دهد. این روزنامه همچنین از امیدواری مسئولان بهداشتی انگلیس از اینکه پیک سویه اومیکرون در این کشور به پایان رسیده می گوید و تاکید دارد با توجه به پایین آمدن میزان مبتلایان، دولت بریتانیا تلاش دارد هیچ یک از بخش های شهر لندن دچار قرنطینه مجدد نشود.

لیبراسیون

روزنامه لیبراسیون چاپ فرانسه، پرونده اصلی خود را به بازگشایی مدارس بعد از به پایان رسیدن تعطیلات سال نو در میان همه گیری گسترده ویروس کرونا در این کشور اختصاص داده است. این روزنامه با طراحی جالب توجهی بر روی جلد خود که مدادی را از استرس خورده شده نشان می دهد، می گوید اینکه پروتکل های جدید بهداشتی توسط وزارت بهداشت فرانسه تنها روز قبل از بازگشایی مدارس اعلام شد، موجب به هم ریختگی و هرج و مرج بسیاری در این کشور شده است.

جروزالم پست

روزنامه جروزالم پست چاپ رژیم صهیونیستی مطلب بالای صفحه اول خود را به هک سایت این روزنامه توسط ایرانیان اختصاص داده است. این روزنامه در مصاحبه با مسئولان حوزه سایبری رژیم صهیونیستی، این اتفاق و آسیب پذیری مراکز مختلف از جمله حوزه های خبری را مورد بررسی قرار می دهد. جروزالم پست همچنین در مقاله ای با عنوان ناتوی عربی می گوید آمریکا و بریتانیا کمک کردند که اسلام گراها پیروز شوند و اکنون می توانند این رژیم را شکست دهند.

ایندیپندنت

روزنامه ایندیپندنت چاپ انگلیس عکس اصلی صفحه نخست خود را به حضور بوریس جانسون نخست وزیر بریتانیا در محل تزریق واکسن در شهر آیلزبری این کشور و دادن قوت قلب به افرادی که در آنجا حضور پیدا کرده اند اختصاص داده است. جانسون در بین این افراد تاکید کرده که همچنان پلن ب خود را در مورد محدودیت ها به کار خواهند گرفت. این روزنامه همچنین در مقاله های جداگانه ای، انتقادها به استفاده دانش اموزان از ماسک در کلاس های درس را بی جهت دانسته و همچنین از امیدواری های حزب کارگر بریتانیا برای اوج گیری در سال ۲۰۲۲ گفته است.

فایننشیال تایمز

روزنامه فایننشیال تایمز گزارش اصلی صفحه نخست خود را به تبدیل شدن شرکت اپل به اولین شرکتی که ارزشش به ۳ تریلیارد دلار می رسد اختصاص داده است. این شرکت بزرگ تنها در سال گذشته ۳۰ درصد رشد اقتصادی را نشان می دهد. این روزنامه همچنین در مقاله ای با عنوان «پسران تاریخ»، به علاقه خاص روسای جمهور روسیه و چین یعنی ولادیمیر پوتین و شی جین پینگ به ارزش دادن بسیار زیاد به اتفاقات تاریخی و الهام گرفتن از آن ها می پردازد.

واشنگتن پست

روزنامه واشنگتن پست عکس اصلی صفحه نخست خود را به شدیدترین میزان بارش برف در پایتخت ایالات متحده از سال ۲۰۱۹ به این طرف اختصاص داده است. این روزنامه همچنین در مقاله ای شرایط نمایندگان کنگره آمریکا، یک سال بعد از حمله به کنگره را بررسی کرده و از به جا ماندن «میراثی از خشم و وحشت» در آنجا می گوید. واشگتن پست از تایید سازمان غذا و داروی آمریکا برای تزریق دوز سوم واکسن به افراد ۱۲ تا ۱۵ سال گفته اما از طرف دیگر در گزارشی به پر رنگ تر شدن بی عدالتی نسبت به سیاهپوستان در زمان تزریق دُز کمکی واکسن اشاره می کند.

گلوبال تایمز

روزنامه گلوبال تایمز چاپ چین عکس اصلی صفحه نخست خود را به مراسم سوگند یاد کردن «کری لم»، رئیس اجرایی هنگ کنگ اختصاص داده است. این روزنامه در گزارشی با عنوان «همه گیری کرونا در آمریکا در سال ۲۰۲۲ می تواند مرگبارتر باشد؟» معتقد است اعتماد به نفس بیش از حد آمریکا بعد از زدن واکسن، توسط این کشور حرکتی اشتباه بوده است. گلوبال تایمز همچنین به آغاز مانور برگزاری مسابقات المپیک زمستانی پکن که قرار است از پانزدهم بهمن ماه آغاز شود خبر می دهد.

یواس‌ای تودی

روزنامه یو اس ای تودی در گزارش اصلی خود به بررسی چرایی مخالفت دولت و مقامات بهداشت آمریکا به واکسیناسیون کودکان در این کشور پرداخته است. این روزنامه نتایج دو نظرسنجی جالب توجه خود را نیز منتشر کرده است؛ یکی از آن ها نظر مردم در مورد آینده دموکراسی در آمریکا با توجه به وقایع ششم ژانویه سال گذشته و حمله به کنگره را شامل می شود، که نگرانی ها ی مردم نسبت به آینده دموکراسی را نشان می دهد؛ و در نظرسنجی دیگر، مشخص شده در حالی که ۲۰ سال پیش ایمان هواداران حزب دموکرات به استفاده از درمان های دارویی رقم ۶۲ درصد بوده اما اکنون به ۷۱ درصد افزایش یافته اما از طرف دیگر در میان هواداران حزب جمهوری خواه از ۷۰ درصد به ۶۴ درصد کاهش داشته است.

تایمز آو ایندیا

روزنامه تایمز آو ایندیا چاپ کشور هند گزارش اصلی خود را به فعالیت جدید چین در منطقه مورد مناقشه با هند اختصاص داده است. در حالی که منطقه دریاچه پانگونگ تسو دهه ها میان هند و چین محلی برای نزاع و کنترل خواهی است، چینی ها با احداث یک پل استراتژیک در منطقه خود، به گفته روزنامه تایمز آو ایندیا شرایط را برای نقل و انتقال آسان تر نیروها و ادوات و وسایل نقلیه نظامی تسهیل کرده است که موجب خشم هندی ها گشته است.

نیویورک تایمز

روزنامه نیویورک تایمز گزارش اصلی خود را به بازگشت محدودیت های برگزاری کلاسهای درس در آمریکا به خاطر افزایش مبتلایان به سویه اومیکرون اختصاص داده است. این روزنامه با انتشار عکسی از اتوبوس های پارک شده مدارس در دیترویت، به تعطیلی سه روزه مدارس این شهر برای انجام تست کرونا از مسئولان و معلمان اشاره می کند و از آنلاین شدن مجدد مدارس در شهرهای نیوآرک، کلیولند، میلواکی و آتلانتا خبر می دهد. نیویورک تایمز همچنین در گزارشی به ادامه روند بررسی پرونده حمله طرفداران ترامپ به کنگره آمریکا در سال گذشته اشاره داشته و از ورود دست های پشت پرده به این پرونده در منتقل کردن تمرکز به گروه های دیگر در راه کمک احتمالی به ترامپ خبر می دهد.

تهیه و تنظیم: امیرمحمد سلطانپور

*بازنشر مطالب دپارتمان ترجمه به منزله تأیید یا رد محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان قدس آنلاین منتشر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.